Dobrodružný cestovateľský príbeh dvoch mladých dievčat z Košíc pokračuje! – časť1

Určite si spomínate na minuloročný výlet dvoch mladých Košičaniek naprieč Európou. Sympatické mladé študentky sa aj toto leto rozhodli stráviť iným spôsobom, ako opaľovaním sa na pláži a odvážne sa vydali na podobný výlet ako minulý rok. Tentokrát sa chystajú začať tam, kde minulý rok skončili a cestovať dokonca aj cez Afriku. Každý týždeň Vám prinesieme nové zážitky z ich ciest doplnené o ich pohľad na krajinu pamiatky a situácie, ktoré na cestách zažili. Samozrejmosťou budú fotografie a videá. Určite sa máte na čo tešiť! Takže sledujte ich putovanie a držte im palce!

stop do Barcelony , malé zlaté dievčatko Juno

A tu je už samotný pozdrav od Miš a Nix:

Ola chicas! Ak si nás ešte pamätáte z minulého roka, tak vedzte že toto leto sa máte na čo tešiť. Cestovanie je okrem iného, o tom že spoznávate nových ľudí. A preto po minulom roku, kedy sme prestopovali Viedeň-Barcelona-Praha 5500 kilometrov, sme sa tento rok rozhodli vrátiť do El Masnou, ktoré nám prirástlo k srdcu. Plánujeme pokračovať po španielskom pobreží až do Andalúzie,kde si vyskúšame pobyt v jaskyni, okúsiť troška Afriky v Maroku a vrátiť sa stopom späť cez Portugalsko domov. Kedže človek mieni a život mení (minulý rok sme spiatočný let nestihli – tentoraz žiadna spiatočná letenka), možno to Portugalsko zas nestihneme. Všetko je o rozpočte, a keďže tento raz je to low-budget (málo lóve), máme pre prípad núdze príručku prežitia, z ktorej už vo vlaku naši šraci naštudovali ako sa robia pasce a harpúna, my pokračujeme štúdiom porcovania mäsa. Dúfajme, že všetko dobre dopadne. Stay tuned.

P.S.: tento rok máme nepremokavý stan, lapača snov aj lampičku na solárny panel. Môj život je naplnený, chodím kŕmiť holuby.

Z cestovateľského denníka

Deň 1. Po včerajšom psychicko vyčerpávajúcom pobyte v Bratislave sme dnes ráno odleteli do Gironi. Samozrejme, opať raz sme skoro náš odlet nestihli, veď ako inak. Pandejda let zvládla, no potom čo som zaspala asi po 10 min v lietadle ju utešovala staršia francúzska teta držaním za ruku..Výstup v Girone bol desivý, 15 kíl na chrbte nie je žiadna sranda. Verte mi. Máte chuť hodiť vak každú sekundu o zem s vetou JA UŽ NIC NEVYTRIMEM. Vodu sme si nezobrali a pol hodinová chodza v 35 stupnoch s vakom na chrbte bola usmrcujúca. Konečne sme našli nejaký vhodný výjazd na stopovanie. Zrazu prietrž mračien. 2,5 hodinový lejak. Sme rady, že sme vychytali prístrešok. Cigarety došli. Papieriky na tabak došli. 4-tý pokus stopovania bol chvala panu bohu úspešný, sa nám konečne podarilo pohnúť z miesta, kde každú chvíľu premávalo plne naložené auto so sviňami a už sa to nedalo dýchať. No ešte stále vieme stopnúť nejaký ten bavorák, .. po 6 hodinách dorazila nostalgická chvíľa v El Masnov . Ak Vás zaujíma či zmenili názor po našom minuloročnom absinthovom zásahu a začali ho opať predávať tak nie bohužial, stále sa nepredáva. Stan postavený, víno vychladené … Maňana

prvý pokus s novým varičom

Deň 2. Po včerajšej noci, ktorá skončila tým, že Nikolke sa podarilo vyskratovať elektrinu v celom kempe, sme sa ráno zobudili a prišla prvá krádež. Niekto mi stihol behom minúty ukradnúť zo sprchy nové plavky. Potom, čo som vykopla všetky dvere na sprchách a záchodoch sa začala pátracia akcia s vedením kempu. Kamerové záznamy zachytili ženu , malého vzrastu, čierne vlasy..prešla som všetky stany a karavany..neúspešne, takže 50 e vyhodených do luftu. Vybrali sme sa do Barcelony kúpiť plynovú bombu a varič. Obchod s týmito spotrebičmi sme hľadali 3 hodiny ,nakoľko zrazu Barcelona vyzerala inač ako sme si ju pamatali:) a tak nejak sme sa motkali a blúdili uličkami dookola. Našťastie bolo zamračené a nepražilo 40 stupňové slnko na naše nepodarené hlavy. Zaujímavé je, že objavili sme tento rok jeden trh ( nechápem ako sme ho mohli minulý rok prehliadnuť) vyzeral niečo na štýl košický blšák, len o polovicu menší a človek tu vedel kúpiť čerstvé ovocie a zeleninu o akej sa mu ani nesnívalo, rôzne mäso, ryby, mušle, proste všetko. Dosť dobré.
Varič odskúšaný, paradajková polievočka s parmezánom navarená a zjedená. Opäť raz nám ľudia nechali pred stanom len tak víno, nech vypijeme. Čo sa týka našich spolubývajúcich, mám miestami strach, niečo na štýl ťahanovskí chlapci, desiví sú…

trhovisko v Bracelone, kde nájdeš všetko čerstvé vrámci ovocia, zeleniny, masa, rýb a všetkých vnútorností

naši talianksi spolubývajúci, ktorí nám pripravili pastu na obed 😀