8 jednoduchých a účinných cvikov jógy na bolesť chrbtice, ktoré vám zaručene pomôžu

Podľa štatistických zisťovaní, približne 40% ľudí trápi bolesť chrbtice. Je jednoduchšie jej predchádzať ako ju následne liečiť a preto vám odporúčame cviky, ktoré vám pomôžu s touto bolesťou pomôžu.

Cvik č.1

  • Postavte sa čelom k stoličke. Pravú nohu ohnite a položte ju na  stoličku. Stehno by malo byť  paralelne s podlahou a koleno priamo nad členkom.
  • Ľavú ruku položte na vonkajšiu stranu kolena a pootočte telo doprava. Pravá noha by sa nemala ani pohnúť.
  • Niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite a zostaňte v tomto postoji asi 30 sekúnd.
  • Rovnaký postup opakujte aj s ľavou nohou.

Cvik č.2

  • Ľahnite si na chrbát a jedno koleno sa snažte pritlačiť k hrudníku. Druhú nohu nechajte vystretú na zemi.
  • Niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite.
  • Ramená tlačte do podlahy.  V tejto polohe vydržte asi 30 sekúnd na každú nohu.

Cvik č.3

  • Ľahnite si na chrbát a rozpažte. Telo tak vytvorí písmeno T.
  • Ramená tlačte do podlahy, kolená ohnite a otáčajte ich raz na pravú a raz na ľavú stranu. Dýchajte zhlboka.
  • Na každej strane vydržte asi minútu.

Cvik č.4

  • Ľahnite si na chrbát a ruky držte pri tele. Jedno koleno ohnite do 90 stupňového uhla a položte ho na druhú stranu, t.j. za druhú vystretú nohu. Ruku položte na opačné koleno (napr. pravú ruku na ľavé koleno ). Druhú ruku natiahnite.
  • Hlavu otočte k vystretej ruke a ramená nezabudnite tlačiť k zemi.
  • Dýchajte zhlboka a na každej strane vydržte približne minútu.

Cvik č.5

  • Postavte sa rovno a pravou nohou vykročte vpred. Pravé koleno ohnite a ľavú nohu vystrite.
  • Telo otočte k ohnutej nohe. Dlane spojte a ruky položte tak, aby váš ľavý lakeť bol položený na nohe, ktorý vykročila.
  • Vydržte v tejto pozícii aspoň 30 sekúnd.

Cvik č.6

  • Sadnite si tak, aby boli kolená položená do vonkajších strán. Pravé koleno ohnite a chodidlo položte poza ľavé stehno.
  • Pravú ruku položte vystretú za seba. Ľavý lakeť položte na vonkajšiu stranu zdvihnutého a ohnutého kolena.
  • Telo vytočte k vystretej ruke.
  • Skúste v tejto pozícii vydržať 30 ž 60 sekúnd na každej strane.

Cvik č.7

  • Kľaknite si na kolená s dlaňami na zemi. Hrudník zdvihnite a chrbát ohnite.
  • Dýchajte zhlboka a pokojne. Zostaňte v tejto prvej pozícii asi 10 sekúnd.
  • Potom zaguľaťte chrbát a bradu držte pri hrudníku. Vydržte asi 10 sekúnd.
  • 1 a 2 pozíciu striedajte 1-2 minúty.

Cvik č.7

  • Tento cvik je najjednoduchší. Sadnite si na päty a kolená dajte mierne od seba.
  • predkloňte sa tak, aby sa čelo dotýkalo podlahy. Ruky položte vystreté dopredu a pokojne dýchajte.
  • V tejto pozícii zostaňte ako dlho chcete, nie však menej ako 5 hlbokých nádychov a výdychov.

zdroj: brightside.me

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Podľa štatistických zisťovaní, približne 40% ľudí trápi bolesť chrbtice. Je jednoduchšie jej predchádzať ako ju následne liečiť a..." />