Dávajte si pozor! Vedeli ste, že to ako spíte ovplyvňuje vaše zdravie. Pozrite sa

 

Problém zaspať je samostatná kapitola. Čo však ak sa po perfektnej noci skvelého spánku zobudíte s bolesťou krku? Alebo sa vôbec necítite dostatočne vyspatý?

Neexistuje dokonalá pozícia na spánok, ktorá bude ideálna pre každého a každú noc. Väčšina z nás sa počas nocí mrví a mení polohy. Ukázalo sa však, že to ako spíte výrazne ovplyvňuje vaše zdravie. Ak vás už teraz trápia zdravotné problémy, alebo sa iba začínajú objavovať, je vhodné venovať tomuto článku pozornosť.

Čo sa stane, ak spíte …

…na bruchu?

Už dlho sa hovorí, že táto poloha nie je vôbec správna. A to preto, že kvôli dýchaniu v tejto polohe musíte pootočiť hlavu. To spôsobuje  napätie v krku, ktoré časom môže prerásť až v chronickú bolesť. Preto ak zvyčajne spíte na bruchu, navrhujeme vyskúšať novú polohu. Čo tak bruchom nahor?

sleeping-positions-3-stomach-inline-today-160815_40813e34e3b16d9aa318a5dc9b6ee586-today-inline-large

…na boku?

Táto poloha nie je pre krk taká zlá ako tá predchádzajúca, ale ak ležíte na boku, môžete si spôsobiť zaseknutie nervov v ruke či na nohe. Je to veľmi pravdepodobné, ak spíte s rukami nad hlavou krčiac pod hlavou vankúš. Tak vyvíjate väčší tlak na spodné rameno.

Experti na spánok preto odporúčajú držať ruky popri tele s tenkou perinou medzi nohami, aby sa presunul tlak z chrbtice. Takisto nezakladajte ruky dovnútra, nakoľko znášate veľké riziko zaseknutia nervov.

Bolo dokázané spojenie medzi žalúdočnými kyselinami a spánkom na boku. Najmä spánok na pravej strane podnecuje žalúdočné šťavy. Jedna teória hovorí, že táto poloha uvoľní zvierač žalúdka zodpovedný za udržiavanie kyselín v žalúdku a tak sa dostanú do pažeráka. Spánok na ľavej strane je preto vhodnejší pre ľudí s tráviacimi ťažkosťami, lebo udržiava žalúdok ďalej od pažeráka. Avšak iná štúdia ukázala, že spánok na ľavej strane spôsobuje nočné mory!

sleeping-positions-2-side-inline-today-160815_0_bb71e703e190cc36d109850a0a58d457-today-inline-large

…na chrbte:

Ak vás trápi bolesť krku alebo chrbice, táto pozícia je pre vás najlepšia. Avšak sprevádza ju chrápanie, čí poruchy v dýchaní. Ak ležíte vo vodorovnej polohe, zhoršujete si tak pálenie záhy. Preto siahnite po viacerých vankúšoch.

sleeping-positions-1-back-inline-today-160815_0_491850d1df3b78dda6bfc1ede294a92f-today-inline-large

Zdroj: http://www.standard.co.uk / .today.com

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
  Problém zaspať je samostatná kapitola. Čo však ak sa po perfektnej noci skvelého spánku zobudíte..." />