Vedci vymysleli techniku, ako zaspať za jednu minútu. Chcete ju tiež vedieť?

Už ste si dali upokojujúci kúpeľ, teplé mlieko a pekne dlho počítali ovečky, ale stále ešte ležíte bdelí v posteli a nemôžete zaspať? S tým by mohol byť koniec. Doktor Andrew Weil tvrdí, že pozná spôsob, vďaka ktorému aj ľudia, ktorí trpia insomniou zaspia behom 60 sekúnd. A to bez liekov na predpis, drog a ďalších upokojujúcich látok. Metódu nazval 4-7-8 a opisuje ju ako prírodný upokojujúci prostriedok na centrálny nervový systém, ktorý napomáha znižovať napätie v tele.

„Je to úplne jednoduché. Metóda 4-7-8 vám nezaberie takmer žiadny čas, nevyžaduje žiadne vybavenie a môže byť vykonávaná kdekoľvek, „vysvetľuje Andrew Weil na svojom kanáli YouTube. Metódu môže vyskúšať úplne každý. Aj vy môžete obetovať čas, kto vie, možno sa naučíte skvelý spôsob, ako si privolať spánok.

Ako na to?

Zatvorte ústa a pokojne sa nadychujte nosom, pritom počítajte do 4. Teraz zadržte dych a počítajte do 7. Nakoniec vydychujte ústami, pritom napočítajte do 8. Výdych by mal byť dlhý, vcelku a počas neho by sa vám z pusy malo ozvať „šššššššššššš“ . Nadýchnite sa znova, celý cyklus opakujte trikrát. „Všimnite si, že sa vždy nadychujete ticho nosom, zatiaľ čo ústami vydychujete s počuteľným zvukom. Špička jazyka zostáva po celú dobu v rovnakej polohe, „hovorí Weil.

freestocks.org

Podľa neho musí výdych trvať dvakrát dlhšie ako nádych. „Je jedno, ako rýchlo budete počítať, záleží na tom, aby ste zachovali pomer 4-7-8,“ opisuje propagátor najrýchlejší uspávací metódy na svete.

Technika vychádza z pránájáma, jogínského cvičenie, ktorého účelom je ovládnutie životnej energie – prané. V praxi to však znamená vedomú reguláciu dychu. Weil, ktorý vyštudoval medicínu na Harvarde, tvrdí, že technika 4-7-8 je tak účinná, pretože umožňuje kyslíka, aby vám lepšie naplnil pľúca. Tento väčší prísun kyslíka má relaxačný účinok na parasympatickej nervovú sústavu, ktorá podporuje kľudový stav. V období stresu býva nervový systém stimulovaný nerovnomerne, čo môže spôsobiť nedostatok spánku.

Udýchať sa k spánku

Rovnako ako relaxačny parasympatikový nervový systém aj metóda 4-7-8 vám pomôže sústrediť sa viac na svoje telo a odvádza vás od každodenných myšlienok, ktoré môžu narušiť spánok. „Cvičenie je prírodné sedatívum pre nervový systém,“ uvádza Weil.

Tiež tvrdí, že jeho metóda pomáha prekonávať úzkosť. To potvrdzujú aj komentáre pod videom na YouTube. „Skúsil som to a hneď som sa cítil lepšie,“ znie jeden z nich.

„Trpím obsedantno kompulzívnou poruchou a úzkosťami. Často sa cítim nervózny, aj keď beriem lieky. Metóda mi pomáha so upokojiť, „pochvaľuje si ďalšie komentujúce.

Doktor Weil odporúča cvičiť túto techniku ​​dvakrát denne po dobu šiestich až ôsmich týždňov, potom vraj zvládnete zaspať len za 60 sekúnd.

pixabay.com via: zoom.iprima.cz