7 nezdravých jedál, ktoré sú v skutočnosti zdravé, no ľudia o tom nevedia

Určite ste už počuli nejeden názor o potravinách, ktoré sú zdravé len naoko a vášmu telu neprinášajú žiaden pozitívny účinok. Avšak, keďže je nás na tejto planéte veľa, odzneli aj také názory, ktoré to vyvracajú a zo zlých potravín sa stávajú dobré.

Predstavujeme vám 7 potravín nespravodlivo odsúdených v rámci ich účinkov na naše zdravie.

  1. Arašidové maslo

Táto nátierka nielen že skvele chutí, ale dokáže vás aj dostatočne nasýtiť a kontrolovať vašu hmotnosť. Obsahuje zdravé tuky, bielkoviny, vlákninu a navyše upokojí chute na sladké. Vyhýbajte sa však značkám „so zníženým obsahom tuku“! Mononenasýtené a polynenasýtené tuky majú pre váš organizmus pozitívny význam, pretože znižujú hladinu LDL cholesterolu v krvnom riečisku a taktiež znižujú riziko srdcových ochorení. Nekonzumujte ani arašidové maslo, ktoré v sebe obsahuje pridaný cukor a oleje. Vysoko-fruktózový kukuričný sirup a čiastočne/úplne hydrogenované oleje sú hlavnou stopkou, pretože majú návykové a škodlivé účinky.

Peanut ButterPhoto-Dave/ iStock

  1. Vaječný žĺtok

Mnoho ľudí sa obáva jeho vysokej hladiny cholesterolu, no štúdie ukázali, že sú to nasýtené tuky, nie cholesterol, ktoré stoja za zhoršujúcim sa zdravím vášho srdca. Uznávaná dietologička Kelly Plowe tvrdí, že obsahujú 3 g bielkovín, vitamín D, fosfor, riboflavín, cholín, selén a množstvo iných vitamínov a minerálov. Napriek tomu to neznamená, že by ste mali jesť žĺtka jeden za druhým. Odporúča sa konzumovať podľa pomeru 3:1 – 3 bielka na jeden žĺtok.

soft boiled egg yolkFlickr / Michael Matuzak

  1. Zemiaky

Je to, čo si kupujeme z rýchleho občerstvenia zdravé? Ak nie sú zemiaky smažené, môžu mať pozitívne účinky na zdravie. Obsahujú draslík a vlákninu, ktoré sú potrebné na rovnováhu hladiny cukru v tele a zemiakový škrob vás dostatočne nasýti. Ak však máte možnosť výberu, siahnite po sladkých zemiakoch, ktorým sa hovoria aj batáty. Sú arzenálom betakaroténu a vyššieho obsahu vlákniny. A môžete z nich mať aj svoje obľúbené hranolky. Stačí, ak si sladké zemiaky nakrájate a dáte piecť do rúry.

zdroj:pixabay

  1. Avokádo

Toto ovocie (áno, avokádo je ovocie) dokáže vytvoriť vlastnú abecedu základných vitamínov – A, B, C, D, E, K. Je bohaté na zdravé nenasytené tuky má podobné látky ako aj arašidové maslo. Urobte si z neho nátierku, pridajte ho do šalátov alebo ako pastu do cestovín a zvýšite tak aj vstrebávanie fytonutrientov do organizmu!

avocadoElin Schönfelder/Flickr

  1. Káva

Samozrejme, káva nie je jedlo, ale aj ona by mala dostať svoje miesto na tomto zozname. Je hlavným zdrojom flavanoidov, zlepšuje naše kardiovaskulárne zdravie a chráni bunky pred nepriaznivými účinkami starnutia. Je vhodná aj pre športovcov, pretože zvýšuje aktivitu a pri športe pôjdete ako píla! Dávajte si však pozor, aby ste to s ňou neprehnali – môžete si na ňu vytvoriť návyk. Najbezpečnejším množstvom sú podľa odborníkov na verejne zdravie 3-4 kávy denne.

Iced CoffeeDemi DeHerrera / Unsplash

  1. Biela ryža

Hoci sa na ňu poukazuje, ako na ryžu s vyšším glykemickým indexom než je jej hnedý náprotivok, nemusí byť až taká zlá. Je pravdou, že postupuje väčším spracovaním a stráca tak mnoho živín, no ľudia jediaci ryžu majú menšiu pravdepodobnosť naberať na hmotnosti v prípade, že sa jedná o vyváženú stravu.

  1. Popcorn

Je 100% celozrnný a obsahujúci antioxidanty, čo je skvelou voľbou na večerné chrumkanie pri dobrom filme. 3 šálky pukancov obsahujú len 100 kalórií! Vynechajte z nich maslo, pridajte trochu soli a je to.

popcornFlickr/jencu

Bez ohľadu na to, aké sú potraviny zdravé, ak ich hodíte do oleja, masla alebo vyváľate v cukre, výrazne tým znižujete ich výživové hodnoty a škodíte len samy sebe. Takisto ani pizzu nemôžete nazvať zeleninou len preto, že je na nej paradajková omáčka. Ak však svoje jedlo pripravíte správne, vaše telo sa vám neskôr poďakuje.

zdroj:thisisinsider.com