Ukazuje sa, že starnutie začína od nôh. Tajomstvo dokonalých nôh, ktoré budú vždy mladé je…

 

Už v starovekej Číne si všimli, že človeku najprv starnú nohy a potom aj zvyšok tela. Koniec koncov, sú to práve nohy, kde je mnoho nervových zakončení a reflexných bodov.

здоровье ног

Prezradíme vám niekoľko tipov, ktoré udržia vaše nohy zdravé a spolu s nimi posilnite aj celkový stav organizmu.

Ak máte problémy s nohami, ranné bolesti či pocit ťažoby, je potrebné navštíviť lekára. Najdôležitejším pravidlom zdravých nôh sú kvalitné a pohodlné topánky. Nemusíte sa hneď vzdať svojich lodičiek či obuvi na rovnej podrážke, pretože každé chodidlá sú iné a preto sa táto téma nemôže generalizovať. Je ale potrebné poznamenať, že nohy by mali dýchať a nemali by sme im brániť v pohybe.

здоровье ног

Uistite sa, aby ste každý deň chodili bosí aspoň po dobu 10 minút. V ideálnom prípade sa prejdite po čerstvom trávniku, ale ak to nie je možné, úplne postačí aj podlaha. Taktiež si môžete chodidlá pomasírovať kameňmi. Chôdzou po nich odstraňujete únavu a predchádzate rôznym chorobám.

как остановить старение организма

Taktiež si môžete vyskúšať ranné cvičenie chodením v ponožkách, na opätkoch, na vnútornej a na bočnej strane chodidiel. Posilníte si tak svaly, kosti, zlepšíte krvný obeh a činnosť vnútorných orgánov.

как остановить старение организма

Ďalším pomocníkom je masáž nôh. Lekári tvrdia, že existuje špeciálny bod na našich chodidlách – Yung-Chuan, ktorý potrebuje osobitnú pozornosť.

как остановить старение организма

Masáž chodidiel pre omladenie organizmu

  1. Suchá masáž bodu yung-chuan

Stačí, ak si 20x po sebe stlačíte tento bod bez prestávky na oboch nohách, tak, aby ste nepociťovali bolesti. Masáž sa vykonáva pravidelne ráno a večer. Podporíte tak správny krvný obeh a uvoľnenie svalov na nohách.

как остановить старение организма

  1. Mokrá masáž bodu yung-chuan

Nalejte si do lavóra vodu s teplotou 38-40 stupňov. Ponorte do neho nohy a počkajte, kým trochu sčervenajú. Potom palcami na rukách začnite stláčať tento bod 80x bez prestávky. Masáž zakončite masírovaním chodidiel po dobu 3 minút.

как остановить старение организма

  1. Ak máte problémy so zrakom

Čínski mudrci odporúčajú poklepať si každý deň drevenou paličkou po spodnej časti druhého a tretieho prsta na nohe. Klepkanie by malo trvať 5 minút. V tejto oblasti sa nachádzajú body, ktoré sú prepojené s našimi očami.

как остановить старение организма

  1. Búchanie

Znie to drsne, ale mali by ste to aspoň vyskúšať. V tomto prípade môžete použiť gumové alebo drevené kladivo, valček alebo prázdnu fľašu. Robte to jemne do oblasti pod vašimi prstami. Po nejakom čase budete cítiť, ako sa do vášho tela nalieva príjemné teplo a čo je dôležitejšie – budete pokojnejší. Táto metóda je považovaná za jednu z najlepších na zlepšenie krvného obehu nielen v nohách, ale aj v celom tele.

как остановить старение организма

Uvedomte si, že pohyb je život. Prechádzajte sa, no nechajte vaším nohám aj dostatok času na oddych. Čo sa naučíte teraz, v starobe akoby ste našli!

zdroj:takprosto.cc

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
  Už v starovekej Číne si všimli, že človeku najprv starnú nohy a potom aj zvyšok..." />