Zdvihnite nohy a stlačte vnútro. A ešte ďalších 6 cvičení pre mozog.

 

Kineziológia – spôsob aktivácie prirodzených mechanizmov mozgu pomocou určitých fyzických cvičení, ktoré môžu zjednotiť pohyb a myslenie. Ukazuje sa, že niektoré fyzikálne pohyby môžu ovplyvniť vývoj ľudskej inteligencie.

Je dokázané, že kineziológické cvičenie zlepšuje činnosť mozgu, zlepšuje sústredenie a psychiku, pomáha obnoviť funkciu reči a synchronizovať hemisféry. Okrem toho, že stimulujú, tónujú, zmierňujú únavu a víťazia nad stresom.

Prečo to neskúsiť? Len 15 minút denne a môžete radikálne zmeniť svoj život. Redakcia „Chillin.sk“ vybrala pre vás 8 najlepších cvičení, ktoré si určite zamilujete.

Gymnastika pre mozog

  1. Cvičenie „svätý muž“

Toto cvičenie je ideálny spôsob, ako relaxovať po práci. V sede (môže byť v stoji, i v ľahu) rozložte nohy rovnobežne, nekrižujte ich. Usporiadajte ruky na hruď a zjednoťte prsty navzájom, ako by ste sa snažili uchopiť loptu v rukách.

Oči pozerajú nadol, jazyk je zovretý medzi zubami. Buďte v tejto polohe niekoľko minút, kým nenastúpi pocit nedostatku alebo kým nezačnete zívať. Toto cvičenie uvoľňuje svalové a duševné napätie , upokojuje a zlepšuje samostatnú prevádzku pravej a ľavej hemisféry mozgu.

  Cvičenie pre mozog

  1. Cvičenie „Energetizátor“

Toto cvičenie pomôže uvoľniť svaly ramenného pletenca a krku, zvýšiť hladinu kyslíka v krvi a aktivovať vestibulárny systém. Toto jednoduché cvičenie je pre každého, kto pracuje v sede, tak ako aj na počítači! Dajte ruky skrížené pred seba na stôl. Zatlačte bradu do hrude.

Cítite, ako sa vám uvoľňujú ramená a pretiahnite sa späť. Zhlboka sa nadýchnite a vzápätí sa vrátime, ohýbame chrbát a otvárame hrudník. Pri výdychu, vráťte sa do východiskovej pozície. Ak budete robiť toto cvičenie pravidelne, budete čoskoro cítiť, že únava zmizla.

  gymnastika pre mozog kineziológie

  1. Čelovo – zátylková korekcia

Toto cvičenie vás spasí počas strachu, úzkosti, neistoty alebo stresu! Jednu ruku dajte na zátylok a druhú na čelo. Dýchajte rovnomerne, hlboko, koncentrujte sa. Teraz pokojne ozvučte svoj problém. Môžete si to povedať, alebo si to môžete myslieť. Ak začnete zívať, potom sa telo zbavilo negatívneho napätia.

Keď sa ruka dotkne čela, krv lepšie cirkuluje v čelných lalokoch. Tam prechádza chápanie, analýza a hľadanie riešení problému. A na zadnej časti hlavy je vizuálny priestor, vníma obraz, ktorý udržuje našu pamäť. Cvičenie vždy dáva pozitívny výsledok. Vyskúšajte to!

  cvičenia kineziológia

  1. Cvičenie „slon“

Aktivuje celý integrovaný systém tela a koncentruje vnímanie. „Slon“ rozšíri hranice kapacity vášho mozgu. Poďme! Pevne stlačte ucho na boku, vytiahnite jednu ruku pred seba ako sloní chobot a nakreslite vodorovnú osmičku.

Pohyb začínajte od centra zorného poľa a ďalej navrch proti smeru hodinových ručičiek. Počas cvičenia sledujte končeky prstov. Zmeňte svoju ruku. Vykonajte každé cvičenie pomaly a premyslene, 4-5 krát pre každú ruku.

  Cvičenie v kineziológia

  1. „Ucho-nos“

Toto cvičenie je populárne najmä u detí. Prevedenie je obvykle akčné kedy rukou aktivujete nové kontakty medzi mozgovými bunkami. Ľavou rukou uchopte špičku nosa, a pravou ľavé ucho. Zároveň znížiť svoje ruky, zatlieskajte rukami a zmeňte polohu rúk naopak. Tento krok zopakujte ešte niekoľkokrát.

    kineziológia cvičenie telocvičňa

  1. Zrkadlové cvičenie

Pre toto cvičenie budete potrebovať list papiera a dve ceruzky. Začínajte maľovať oboma rukami zrkadlovo symetrické tvary, čísla alebo písmená. Toto cvičenie vám umožní dokonale oddýchnuť očami a rukám. Synchrónna prevádzka ľavej a pravej hemisféry výrazne zvyšuje účinnosť celého mozgu.

kineziológia cvičenie pre dospelých  

  1. Cvičenie „Haky“

„Haky“  je najlepšie cvičenie pre zmiernenie nervového napätia, pomáha sústrediť sa a rýchlo obnoviť psycho-emocionálnu rovnováhu. Sadnite si na stoličku, nohy prekrížte pri členkoch a položte ľavú nohu na pravú. Ruky prekrížte. Zápästie pravej ruky je na ľavom zápästí. Zjednoťte svoje prsty do zámku tak, že palec na pravej ruke obráti doľava.

Obráťte ruky „naruby“ v prednej časti hrudníka, prsty smerujúce nahor. Choďte rovno, pozerajte sa hore, jazýček stlačený proti podnebiu. Buďte v tejto pozícii po dobu 3-5 minút, kým nezačnete zívať alebo nastane pocit dostatočnosti.

  cvičenia kineziológia

Tieto jednoduché cvičenia pre mozog sú naozaj účinné. Koniec koncov, vykonávať také cvičenia je potešením pre dospelých i deti. Určite to vyskúšajte!

zdrioj:takprosto.cc