Známy lekár hovorí: „Nedostatočná fyzická aktivita je príčinou predčasnej smrti!“ Mali by ste o tom vedieť aj..

Pravdepodobne ste si neuvedomili, že nedostatok fyzickej aktivity, ktorá je jedným z hlavných faktorov úmrtnosti na svete, zvyšuje riziko vzniku kardiovaskulárnych ochorení, rakoviny a cukrovky. Podľa štatistík každá štvrtá osoba nie je dostatočne aktívna. Zlepšenie zdravia je spôsobené takou mierou, akú fyzickú aktivitu na to vynaložíme.

физическая активность для ребенка

© depositphotos

„Termín „fyzická aktivita“ by sa nemal zamieňať s pojmom „cvičenie““, tvrdí známy Dr. Komarovsky. My vám prezradíme, koľko času denne potrebujete na vynloženie fyzickej aktivity v akomkoľvek veku podľa Svetovej  zdravotníckej organizácii.

Dr. Komarovsky tvrdí, že okrem fyzického cvičenia sú všetky ostatné druhy telesnej aktivity, odohrávajúce sa počas oddychu, cestovania alebo práce prospešné pre naše zdravie.

Fyzická aktivita by mala brať do úvahy vek človeka, pretože to, čo je dobre pre 16 ročného, nemá príliš dobrý vplyv na zdravie človeka strednom veku. Svetová zdravotnícka organizácia vypočítala potrebné množstvo fyzickej aktivity, pre každú vekovú skupinu.

DETI A DOSPIEVAJÚCI VO VEKU 5-17 ROKOV

Fyzická aktivita by mala predstavovať aspoň 60 minút denne. V tomto prípade by mala byť stredná alebo vysoká. Tráviť viac času chôdzou a hraním sa s dieťaťom, pretože aktivita bude mať prospech aj pre organizmus dospelého človeka.

Fyzická aktivita zameraná na vývoj muskuloskeletálneho systému by mala byť vykonávaná najmenej 3 krát týždenne. Preto, rôzne druhy krúžkov napr. boxerský klub či tanec nepredstavujú pre dieťa stratu detstva, ale investíciu do ich zdravia a dlhovekosti.

физическая активность по воз

DOSPELÍ ĽUDIA VE VEKU 18-64 ROKOV

Fyzická aktivita s miernou intenzitou by sa mala vykonávať najmenej 150 minút týždenne. To znamená, že 2-3 návštevy do posilňovne za týždeň sú ideálnou voľbou.

Ak dávate prednosť vysokej intenzite tréningu, potom jeho celkové trvanie by malo byť aspoň 75 minút týždenne. Môžete napríklad kombinovať chôdzu pred spaním a silovú záťaž v telocvični, čas by ste si ale mali úmerne rozdeľte

Ak máte zdravotné problémy a potrebujete si zlepšiť imunitu tela, mali by ste zvýšiť čas na fyzickú aktivitu s miernou intenzitou na 300 minút týždenne.

физическая активность по воз

ĽUDIA VE VEKU 65+

Ideálnym variantom telesnej aktivity pre túto vekovú kategóriu je aerobik a chôdza. Každé aeróbne cvičenie by malo trvať najmenej 10 minút. Trvanie fyzickej aktivity by sa malo pohybovať vo všeobecnosti 70 minút týždenne(pokojne aj viac). Ak to umožňuje váš stav kĺbov a chrbtice, mali by ste raz za týždeň zapojiť do vašej fyzickej aktivity aj silové cvičenie.

Ľudia tejto vekovej kategórie s problémami kĺbov by mali vykonať niekoľkokrát týždenne rovnovážne cvičenia, aby sa predišlo riziku pádu.

физическая активность по воз

Bez ohľadu na váš vek, zvážte úroveň vašich fyzických schopností. Ak vaše zdravie neumožňuje vykonávať fyzickú aktivitu v rozsahu odporúčanom WHO (Svetová zdravotnícka orgnizácia), vytvorte si vlastný individuálny režim a vždy ho konzultujte so svojím lekárom. Nezabudnite: prechádzky, joga, hry, plávanie a bežné skákanie napríklad na posteli sú fyzické aktivity, ktoré vám zabezpečia zdravie a dlhovekosť. Neseďte na mieste, pretože pohyb je život!

zdroj:takprosto.cc