Koľko hodín spánku potrebujeme? Budete prekvapení týmito novými ciframi vedcov!

Klasická otázka: „Koľko hodín by sme naozaj mali spať?“ je stará ako svet sám. Niekto sa drží stereotypného názoru, že spať treba 8 hodín, a niekto sa nebráni si v posteli poležať aj 12. Vo svojej dobe, tím 18 vedcov-lekárov z celého sveta, vykonal viac ako 300 štúdií, aby sa im napokon podarilo nájsť správnu odpoveď.

Výsledky ukázali, že „všetko je relatívne“. Niet divu, že univerzálna odpoveď na túto otázku neexistuje, pretože každý organizmus je iný. Avšak vedcom sa podarilo zistiť určité trendy spánku: čas, ktorý potrebujete na spánok, priamo závisí od vášho veku.

budík

Bez ohľadu na životný štýl, bydlisko a iné faktory, existujú spoločné normy dĺžky spánku pre všetky vekové skupiny. Nie je to axióma, je to len odporúčanie optimálnej dĺžky spánku. Vezmite to na vedomie!

Koľko hodín by sme mali spať

  • Novorodenci (0-3 mesiace): 14-17 hodín;
  • Dojčatá (4-11 mesiacov): 12-15 hodín;
  • Batoľatá (1-2 roky): 11-14 hodín;
  • Predškoláci (3-5 rokov): 10-13 hodín;
  • Deti školského veku (6-13 rokov): 9-11 hodín;
  • Dospievajúci (14-17 rokov): 8-10 hodín;
  • Mladí dospelí (18-25 rokov): 7-9 hodín;
  • Dospelí (26-64 rokov): 7-9 hodín;
  • Starí ľudia (starší ako 65 rokov): 7-8 hodín.

mačka spí

Ako vidíte, čím je človek mladší, tým viac spánku potrebuje. Samozrejme, kvôli viacerým faktorom, nie vždy je možné spať v súlade s týmito odporúčaniami. Hlavná vec je však ubezpečiť sa, že sa dostatočne vyspíte a cítite sa dobre, lebo problémy so spánkom sa často stávajú príčinou mnohých chorôb.

Aby ste vždy vedeli či ste spali dostatočne, naučte sa počúvať svoje telo. A hlavne sa rozlúčte s vetou „včera som si znovu ľahol spať dnes“. Zdravie je dôležitejšie.

Podeľte sa týmito odporúčaniami s priateľmi, nech tiež vedia koľko by mali spať!