Starnutie nezačína šedivením vlasov! Tu je návod, ako rozpoznáte prvé príznaky starnutia a ako im predchádzať

Všetci snívame o večnej mladosti a zo starnutia máme pomerne veľké obavy. Je to celkom prirodzený proces a naše telo, ako citlivý a poslušný nástroj, nám signalizuje nástup tohto životného obdobia. Existujú rôzne známky starnutia, ale hlavným ukazovateľom je strata mobility. Schopnosť slobodne sa pohybovať a ohýbať je predpokladom toho, že ešte nie ste súci na pomoc od druhých.

V modernom svete sa považuje za normálne, že u človeka po 30-tke sa fyzická aktivita a flexibilita začne znižovať.  Čo s tým teda robiť? Dá sa tomu zabrániť?

признаки старения организма

Starnutie tela

Globálna automatizácia riadená počítačmi viedla k tomu, že stále viac a viac ľudí pracuje v kanceláriách a ich fyzická aktivita je omnoho nižšia, ako to bolo u predchádzajúcich generácií. Milióny ľudí denne strávi 8-10 hodín pri počítači, pričom ich poloha tela sa nijak výrazne nemení. Po práci sú tak unavení, že nevedia, či po príchode domov zaspia hneď na gauči alebo sa po štyroch doplazia do postele.

люди в офисе

Tento spôsob života okamžite vedie k skoršej strate ohybnosti tela a rozvoju rôznych chorôb.

V minulom storočí vyšla ďalšia hypotéza o tom, prečo človek stráca flexibilitu. Podľa takzvanej somatickej teórie všetko, čo zažívame (stres, problémy a nepokoje), ovplyvňuje stav nášho tela. Ako sa ukázalo, to ovplyvňuje nielen psychiku, ale aj stav svalov, ktoré sa nedobrovoľne skracujú. Únava a negativita sa hromadia a časom človek zistí, že pohyb mu robí omnoho väčší problém ako kedysi.

упражнения для растяжки

Takéto zmeny v ľudskom tele boli nazývané „zmyslovo-motorická amnézia“. Kvôli nej nadobúdame falošný pocit starnutia. Znížená flexibilita vedie k vážnejším poruchám v tele, napríklad zakrivenie chrbtice, chronická bolesť v kĺboch a dokonca aj chromosť. Len odpočinok a relaxácia nepomôžu, potrebné je denná rozcvička, ktorá môže poraziť predčasné starnutie.

полезная растяжка

Neexistujú žiadne dôvody, prečo by ste sa mali cítiť v starobe nepríjemne a pociťovať bolesti celého tela. Je teda lepšie, ak sa tomu vyhnete už dnes a skontrolujete si vlastnú ohybnosť pomocou tohto jednoduchého testu.

Po dobrej rozcvičke sa dotknite prstami podlahy bez toho, aby ste museli ohýbať vaše kolená. Dokázali ste to? Ak máte viac ako 50 rokov, považujte to za dobrý výsledok. V prípade, že ste mladší, dosiahnite to, že sa zeme dotknete vašimi dlaňami.

Ohybnosť sa dá vyvinúť v každom veku a vďaka nej si posilníte svoje zdravie, držanie tela a kĺby. Tým pádom sa zlepší aj vaša nálada a vnútorný pokoj. S týmito jednoduchými a účinnými cvikmi sa to všetko podarí. Je však dôležité pochopiť jednu vec: na dosiahnutie požadovaných výsledkov je nevyhnutné vykonávať ich pravidelne a neustále na sebe pracovať.

как развить гибкость

Ak sa radíte medzi nováčikov, vyskúšajte si tréning s profesionálnym trénerom. Aj v prípade, že to nie je možné na internete existuje množstvo videí, vďaka ktorým si môžete zacvičiť aj v pohodlí domova. Ponúkame vám niektoré z nich…

Nevhupnite do cvičenia plnou silou, pretože si môžete viac ublížiť ako pomôcť. Je dôležité si uvedomiť, že všetko má svoj čas a vaše telo sa najlepšie prispôsobí novým podmienkam, ak s cvičením začnete postupne.

  1. Pred začiatkom tréningu si vždy zahrejte svaly. Vyhraďte si na to 10-15 minút, nie viac, aby ste si zbytočne nevysilili svaly.
  2. Cvičenie by malo byť rôznorodé a dynamické, no žiadne prudké a nepravidelné pohyby.
  3. Chrbát by mal byť vždy rovný, nehrbte sa, inak cvičenie stratí svoj zmysel.

как правильно растягиваться

  1. Pri náklone dopredu spevnite trup a vyrovnajte nohy. Keď sa budete narovnávať, ohnite kolená, aby ste nepoškodili dolnú časť chrbta.
  2. Všetko by malo prebiehať bez bolesti. Začnite s malým počtom opakovaní a postupne zvyšujte tempo.
  3. Snažte sa uvoľniť sval, ktorí ste naťahovali.

правильное дыхание

  1. Nadýchnite sa v počiatočnej polohe a vydychujte pri uvoľňovaní svalov.
  2. Pri naťahovaní postupujte opatrne a pamätajte: žiadne prudké pohyby.
  3. Neponáhľajte sa, výsledky sa dostavia.
  4. Vykonávajte to každý deň a nerobte z toho mučenie, bavte sa!

растяжка

Máte priateľov, ktorí pracujú v kancelárii 8-10 hodín denne? Zdieľajte s nimi tento článok!

zdroj:takprosto.cc