Tajomstvo pevného zdravia a večnej mladosti: Naučte sa tibetskú hormonálnu gymnastiku aj vy

Endokrinný systém človek je tak jemne organizovaný, že sebemenšia zmena v jej práci môže mať vážne dôsledky na zdravie a vonkajší vzhľad človeka. Hormóny ovplyvňujú spôsob, akým budete vyzerať a ako sa budete cítiť. Ak chcete zostať mladý a energický, je potrebné dodržať diétu, ktorá je užitočná pre endokrinný systém: jesť dostatočné množstvo orechov, semien, čerstvého ovocia.

Takže vyskúšajte tibetské hormonálne cvičenie, ktoré vám ponúkame nižšie. Stlačením niektorých bodov a ich masírovaním, privediete svoje hormóny na poriadok.

Hormonálna gymnastika tibetských mníchov

  1. Celková masáž tváre a čela

Dajte ruky na tvár. Pokračujte smerom hore, príliš netlačte rukami na tvár, len sa jej jemne dotýkajte. Pohyb nadol musí byť však opačný – intenzívny. Urobte tak 30x za 30 sekúnd.

masáž tváre a čela

  1. Masáž uši

Zakryte uši dlaňami a ramená majte na zátylku. Silnými kruhovými pohybmi masírujte uši. Jeden krúživý pohyb urobte za 1 sekundu. Toto cvičenie je veľmi dobré, ak máte zápal ucha, ale tiež sa vám vylepší sluch.

masáž uší

  1. Masáž vrchnej časti čela

Masírujte čelo krúživými pohybmi, silno tlačte naň. Táto masáž zmierňuje bolesť hlavy a dokonale zrelaxuje.

masáž temporálnej časti čela

  1. Palming

Horúcimi dlaňami vyvíjajte tlak na očné buľvy,  1 sekunda – 1 stlačenie.  Opakujte 30x. po aktívnom cvičení nechajte ruky na očiach a držte ich tak asi dve minúty. Veľmi užitočné je to pre tých, ktorí majú problémy so zrakom.

  palming  

  1. Trenie oblasti nosových dutín

Dobre pretrite nos i jeho okolie, zamerajte sa na nosové dutiny. Toto zohrievajúce cvičenie by mali robiť tí, ktorí mávajú často zápal nosových dutín.

  1. Masáž brucha

Kruhovými pohybmi masírujte brucho. Netlačte príliš silno, napínajte počas cvičenia.

brušná masáž

  1. Roztieranie rúk

Dobré roztrite ruky, spojením dlaní. Roztieranie rúk môžete robiť pred gymnastikou, ale aj po nej. Ak ste zdravý, vaše ruky sa hneď zohrejú, ale zostanú pritom suché. Ale, ak sú vaše ruky mokré, tak určite máte nejaké zdravotné problémy.

brúsenie rúk  

  1. Trenie chodidiel

Urobte si masáž nôh, s osobitným dôrazom na oblasť tesne nad pätou. To upevňuje nielen endokrinný systém, ale táto masáž má vplyv na fungovanie všetkých vnútorných orgánov, rieši problémy s chrbticou.

Rubbing nohy

Najlepšie zo všetkého je to, že tieto cvičenia si môžete urobiť hneď ráno a pritom nemusíte ani vstať z postele.  Ak takto budete začínať svoj deň, vaše zdravie bude vynikajúce.

Pre zdravie, mladosť a krásu je potrebné venovať nejaký čas na vykonanie takýchto jednoduchých cvičení. Okrem toho, je to veľmi príjemné. Presvedčte sa sami.