8 každodenných vecí, ktoré robíte nesprávne. Aj toaletný papier má svoj návod na použitie!

Zvyk majú v našich životoch nezastupiteľné miesto a často sa stáva, že robíme vecí bez toho, aby sme o nich najprv porozmýšľali. Niečo sme pochytili od našich rodičov, niečo sme videli v reklamách alebo vo filmoch…Skutočnosť je ale taká, že mnoho bežných vecí robíme zle, čo má potom nepriaznivý vplyv nielen na naše zdravie, ale aj finančnú situáciu.

Toto je 10 každodenných chýb, ktorých sa dopúšťame. Sme si stí, že všetci sa ocitnú na tomto zozname, pretože bez týchto zvykov si už len ťažko vieme predstaviť náš život.

  1. Používanie smartfónov pred spánkom

V dnešnej dobe je ťažké predstaviť si svoj život bez sociálnych sietí, internetových stránok a samozrejme, bez mobilného telefónu. Sme si istí, že si pred spaním radi prezeráte nové príspevky na vašej sociálnej sieti, videá alebo filmy. Nie je to však správne!

Po prvé, väčšina obsahu ovplyvňuje váš emocionálny stav, takže sa u vás môžu vyskytnúť problémy so zaspávaním a sny určite nebudú patriť medzi tie najpríjemnejšie. Po druhé, svetlo zo smartfónov a tabletov má veľmi negatívny vplyv na vaše oči. Mení sa očný tlak kvôli čomu vás môže bolieť hlava alebo sa ešte viac unavíte a ráno privítate s kruhmi pod očami. Odporúčame vám teda, aby ste najmenej jednu hodinu pred spánkom prestali používať akékoľvek mobilné zariadenia.

повседневные привычки

  1. Horúci kúpeľ po príchode zo zimy

Všetci vieme, že kúpeľ je veľmi užitočný, najmä pre ženy – uvoľňuje svaly, čistí póry a upokojuje.  Avšak v skutočnosti, horúca voda, ktorou si často napĺňame vaňu, má negatívny vplyv na krvný tlak a kožu namiesto hydratovania, vysušuje. Milovníci horúcich kúpeľov ich privítajú najmä po návrate z mrazivého počasia, no nevedia, že vďaka tomu si zabezpečujú predčasné starnutie.

Takže, ak nechcete, aby ste zostarli o niečo skôr ako je to prirodzené, odporúčame vám kúpať sa v teplej vode. Lekári odporúčajú vyhradiť si na relaxovanie 10-15 minút, najlepšie s pridaním morskej soli a esenciálnych olejov. Takto pomôžete nielen svojmu zdraviu ale aj pokožke.

повседневные привычки

  1. Nadúvanie a plynatosť

Možno je to nepríjemná téma, ale stáva sa, že ste na dôležitom stretnutí alebo na rande a plyny vo vašom zažívacom trakte sa pýtajú von. Čo urobíte? Správne, tak ako každá kultúrny človek tento pocit zadržiavate tak dlho, ako je to nutné. Bohužiaľ, naším plynom je jedno či sme na rokovaní v parlamente alebo na prvom rande – zadržiavanie sa po niekoľkých minútach môže premeniť na pomerne hlučné „uvoľnenie“. Odporúčame vám, aby ste potraviny, ktoré ovplyvňujú tvorbu plynov pred akoukoľvek dôležitou činnosťou nejedli.

V prípade, že je to na nevydržanie, je lepšie odísť na pár minút na toaletu alebo to urobiť potichu, bez zadržiavania.

плохие привычки

  1. Nastavenie budíka

Mnoho ľudí si nastavuje budík o 10-15 minút skôr, ako potrebujú vstať, aby si dopriali ešte trochu spánku. Vďaka tomu si uvedomia, že majú pár zvyšných minút na leňošenie. Ak si myslíte, že tento zvyk je zlý a skôr vám uškodí ako pomôže, nemýlite sa. Faktom je, že tento čas nestačí na zobudenie tela z hlbokého spánku, v ktorom oddychuje.

Takéto 10-15 minútové budíky budú len pridávať na vašej únave a letargii. Preto je lepšie si zvyknúť na metódu vstávania hneď po zazvonení budíka. Vyskúšajte to a budete prekvapení, ako sa váš život zmení k lepšiemu.

плохие привычки

  1. Množstvo zubnej pasty

Koľko zubnej pasty si zvyčajne vytlačíte na kefu? Samozrejme, po celej dĺžke! Takto to predsa vidíme v každej reklame na zubnú pastu. V skutočnosti vám na kvalitné vyčistenie zubov postačí pasta s veľkosťou pripomínajúcou hrášok. To vám potvrdí každý zubár.

Zubná pasta nie je určená na to, aby celé vaše ústa zaplnila penou, ale na to, aby zuby zbavila plaku a zmiernila pohyby kefky.

плохие привычки

  1. Skladanie tričiek

Možno sa pýtate, ako je to možné, že v obchodoch sú tie trička vždy úhľadne a rovnomerne poukladané jedno na druhé. Podľa tohto návodu to budete vedieť aj vy: ľavou rukou si vezmite tričko za bod 2 a pravou za bod 1. Bez toho, aby ste ľavú ruku dávali preč, spojte si boj 1 a 3. Dvihnite tričko a ono sa automaticky poskladá do požadovaného tvaru!

плохие привычки

  1. Používanie parfumov

Ľudia často prestávajú vnímať svoj parfum už 10 minútach od jeho aplikácie, s výnimkou prvých dní po jeho kúpe. To však neznamená, že ho ostatní necítia. Preto by ste si nemali nanášať viac ako 4 streknutia. Aplikujte parfum za uši, na ruky ale aj do oblasti dekoltu. Toto je miesta s výraznejším nahmataním pulzu, preto bude vôňa omnoho výraznejšia.

повседневные вещи

  1. Toaletný papier

Toaletný papier je skvelý vynález, ale jeho vonkajšia strana je vytvorená tak, aby sme sa jej dotýkali rukami a vnútorná na hygienu. Zoberte to do úvahy, najmä ak ste na verejnom WC. Na intímnu hygienu je oveľa lepšie nepoužívať toaletný papier, ale umyť sa pomocou bidetu alebo utrieť s mokrými obrúsky určenými na intímnu hygienu. Zabránite tak infekciám a ušetríte si návštevu gynekológa.

foto:takprosto.cc