Dietológ nám povedal, ako by sme sa mali správne stravovať a nezaťažovať žalúdok. Je dobré jesť po 18:00?

Existuje mestečko Merano, ktoré sa nachádza v talianskych Alpách a do povedomia ľudí sa dostalo vďaka dietologickej klinike. Založil ju dietológ a tvorca náuky o biontológii Henri Chenot.

Na jeho klinike sa ľudia učia ako by mali správne jesť a hýbať sa. Je považovaný za skutočného špecialistu vo svojom obore, vďaka čomu má na konte niekoľko vlastných kníh. Presadzuje zásady, ktorými sa riadi aj v bežnom živote a nenechá sa ovplyvniť žiadnymi reklamnými podvrhmi.

правильное питание

Dnes vám prezradíme, čo podľa neho znamená dobre sa najesť. Mnohými vecami sme boli prekvapení, pretože jeho názory sú v rozpore s novými metódami v oblasti chudnutia. Keď sa ale pozriete na šťastné tváre jeho pacientov, uvedomíte si, že jeho postupy a názory sú v mnohých ohľadoch skutočne správne. Koniec koncov, mnohí pacienti sa stanú jeho priateľmi, medzi ktorými je napríklad aj princezná Monaka, predstavitelia značky Fendi či mnohí politici.

правильное питание

Prvým a najdôležitejším faktorom týkajúci sa zdravého stravovania je náš vek. Nie je to výška ani hmotnosť, ale počet rokov. Metabolizmus sa mení každých 7 rokov a preto je veľmi dôležité, aby sme zohľadnili aj tento faktor. Chenot tiež rozdeľuje ľudí do 5 typov, v závislosti od psychotypu a zdravotných problémov. Pamätajte: neexistujú univerzálne rady pre každého jedného človeka. Existuje rámec, okolo ktorého sa tvorí váš stravovací plán.

Ľudia mi volajú a pýtajú sa na univerzálne rady. Ja im začnem rozprávať o spôsobe života, o veku a tak ďalej. Univerzálna rada neexistuje! Väčšina ľudí má duševné choroby, 2/3 lekárov sú kreténi alebo pracujú pre záujmy farmakologických spoločností. Preto sa vás lekár opýta: „Aké sú vaše problémy?“ a potom vám napíše recept na tabletky. Je to jeho práca, aby pochopil, aký máte problém.“

Jednou z mylných predstáv je káva. V súčasnosti existujú rôzne kofeínové nápoje a každý z nich je vychvaľovaný do nebies. Vďaka ním chudneme, lepšie trávime a náš organizmus sa zbavuje toxínov. Chenot si o tom myslí svoje: „Káva nie je úplne najlepší začiatok dňa. Nezáleží na tom, či je čierna, bez cukru alebo s mliekom. Zaujímavé je, že ak človek vypil kávu s mliekom, zomrie a nasledujúci deň urobia pitvu, vždy tam nájdu nestrávenú kávu s mliekom!“

правила здорового питания

Myslí si, že je lepšie, ak človek prejde na zelený čaj a raz za deň nevypije viac ako jednu šálku espressa alebo lepšie, ristretta. Káva by mala byť silná a čo je najhlavnejšie – mala by byť malá.

правила здорового питания

 

Čo sa týka raňajok, je toho názoru, aby sa človek zbytočne neprejedal. Áno, je potrebné naštartovať funkciu žalúdka, no nie je dobré, ak ho zavalíme prácou na celý deň. To znamená, že by sme nemali konzumovať žiadne ovsené vločky či iné obilniny, ani syry a akékoľvek mliečne výrobky.

Ja si dám na raňajky ovocie. Obed začínam so šalátom a potom prejdem na sacharidy: ryžu alebo cestoviny. Vo večerných hodinách jedávam zeleninovú polievku. Doprajem si ryby, kura ale aj iné druhy mäsa. Biele mäso je veľmi prospešné, no s červeným to je o niečo horšie. Raz mesačne si vyhradím 3 dni na to, kedy sa starám o detoxikáciu tela.

Som si istý, že 3 jedlá denne sú pre človeka úplne postačujúce. Všetko závisí od toho, ako ťažko sa fyzicky namáhame. Ak žijete na dedine a ráno idete na pole, potom je povinnosťou, aby ste jedli aj raňajky. Ak ale idete do kancelárie, stačí vám nejaké to ovocie a zelený čaj. Avšak na obed – medzi 12:00 a 13:00 si doprajte niečo sýtejšie.

похудение без вреда

Ďalšou mylnou predstavou je názor, že jedenie po šiestej hodine večer je tabu. V súčasnej dobe existuje množstvo ľudí, ktorí chodia spať napríklad o druhej ráno. Ak by nekonzumovali jedlo už po 6 hodine večer, ubližovali by svojmu vlastnému organizmu.“

Nasledujúca detoxikačná diéta by mala trvať maximálne 3 dni. Je založená na ovocí, zelenine, tekutinách a obilninách.

Raňajky – 1 pohár rozmixovaného ovocia a 1 pohár rozmixovanej zeleniny. Výber ovocia a zeleniny je určený na základe vašich preferencií. Po 30 minútach od konzumácie si vypite šálku zeleného čaju.

Obed – 1 ovocie, šalát zo zeleniny pokvapkaný 1 PL rastlinného oleja a citrónovej šťavy, 60 g červenej alebo divokej ryže (zizánia) so zeleninovou omáčkou.

Večera – Zelenina pripravená na pare a 60 g ryže.

анри шено

Henri Chenot taktiež kritizuje stanovisko o konzumácii produktov pestovaných výhradne v krajine pôvodu. Nestojí za to oberať sa o bohaté bielkoviny a vitamíny len kvôli tmu, že ovocie či zelenina boli pestované v Ázii a nie v Európe. To isté sa týka sezónnosti – jedálniček by mal byť rozmanitý a preto je dobré, ak človek zabudne na jednotvárne pokrmy na základe ročného obdobia.

Nadmerná konzumácia jedného produktu je pre náš organizmus nevhodnou voľbou. Naša strava by sa mala pravidelne obmieňať a nemali by sme zabúdať na minimalizovaný príjem sladkostí a múčnych výrobkov. Samozrejme, život nie je len o zákazoch a je dobré, ak sa z jedla môžeme tešiť! Tak napríklad, moja žena a ja si vždy radi doprajeme relax. Raz týždenne si dáme čokoľvek, na čo máme chuť. Ja osobne si neviem svoj život predstaviť bez červeného vína.“

анри шено

Presvedčenie ľudí, že glutén je tá najhoršia vec, ktorú môže človek skonzumovať považuje za silný a premyslený marketingový ťah. Existuje len malé percento ľudí, ktorí naozaj nedokážu zniesť lepok, zvyšok jednoducho sleduje trendy, hoci ani nevie prečo.

Henri Chenot odporúča športovanie, no namiesto behu uprednostňuje skôr rýchlu chôdzu, pretože väčšina ľudí nie je naučená dýchať správne počas samotného behu. Taktiež je zástancom meditácie , ktorú praktizuje každý deň – minimálne 10 minút. Tvrdí, že metabolizmus je narušený ani nie tak z dôvodu zlého stravovania ako kvôli zbytočnému stresu a nervom.

Zaujímavé názory, čo poviete? Podeľte sa o tento článok aj s vašimi priateľmi na sociálnej sieti!

 

zdroj:takprosto.cc