Liečiteľ odporúča: „Ak sa cítite zle, nemáte dostatok síl alebo vás v živote postihlo niečo nepríjemné, urobte si nasledujúce cvičenie.“

Niekedy v živote príde na človeka obdobie, kedy stres a únava zapríčinia to, že už nedokážete ani len vstať z postele. Problémy v práci, nedostatok spánku, nevyriešené účty s rodinou…Poznáte to, však? Pred týmito peripetiami nemožno ujsť, no so stresom, ktorý pri nich vzniká, sa dá bojovať. Ako na to? Pokračujte v čítaní tohto článku a naučíte sa spôsob, s ktorým bude stres minulosťou.

упражнения от стресса

Pri mnohých ochoreniach je fyzická aktivita pomocníkom k ich vyliečeniu. Stres je taktiež istou formou ochorenia. Expert na dlhovekosť, Alexander Droženikov, navrhuje zbaviť sa stresu a únavy jediným cvikom.

Sadnite si pohodlne: do kresla, na stoličku alebo na taburetku. Nohy položte na šírku ramien, lakte položte na kolená a zápästia sú uvoľnené. Telo sa pokúste ohnúť v oblasti hrudníka.

александр дроженников

Najdôležitejšia vec pri tomto cvičení je dýchanie. Malo by byť hlboké a pokojné. Keď sa uvoľníte a zaujmete pohodlnú polohu, začnite správne dýchať. Zhlboka sa nadýchnite, vypnite brucho, membrána sa sťahuje a pľúca sa napĺňajú vzduchom. Nádych by vás mal kompletne naplniť. Následne na to urobíte dlhý výdych.

To ešte nie je všetko! Keď sa už naučíte správne dýchať, začnite sústrediť pozornosť na svoje dlane. Predstavte si, že máte medzi dlaňami loptu. Pri nádychu dajte dlane bližšie k sebe, ako by ste stláčali pomyselnú loptu. Pri výdychu nechajte ruky na mieste.

как избавиться от стресса

Na cvik vám stačia 2-3 minúty. Zamerajte svoju pozornosť na dýchanie a odpor v dlaniach. Tým sa vaše telo naplní vitalitou a energiou, stres a únava sa začnú pomaly ale isto vytrácať. Výhody sú obrovské, tak nečakajte a pustite sa do toho!

V prípade, že trpíte dlhotrvajúcim stresom, máme pre vás ešte jeden cvik s ktorým sa zbavíte nielen stresu, ale aj jeho nepríjemných dôsledkov – bolesť pri srdci a nepravidelný rytmus.

лучшие упражнения

Zhlboka sa nadýchnite nosom, prstami si stlačte nos a prikryte ústa – takto sa pokúste vydýchnuť bez toho, aby ste pri tom vypúšťali vzduch. Tento klamlivý pohyb opakujte 3-4x za sebou. Ide o najlepší cvik, ktorý pomáha nastaviť správny rytmus srdca a zlepšiť jeho funkciu.

Určite budete súhlasiť s nami, že oba cviky si nevyžadujú veľa času ani energie. Stačí si sadnúť a oddychovať. Žijeme v dobe, kedy sa pred stresom neubránime, no dokážeme proti nemu bojovať a nemusíme sa kvôli nemu nechať zničiť…

польза упражнений

Ako vy bojujete proti každodennému stresu? Podeľte sa o svoje tipy v komentároch!

zdroj:takprosto.cc