Bolí vás chrbát? Tieto 1-minútové cvičenia vás bolesti rýchlo zbavia!

Mnohí ľudia pracujúci hlavne za počítačom dobre poznajú ukrutnú bolesť chrbáta. Niektorí zamestnávatelia vyčlenili pre svojich zamestnancov priestor, kde si títo ľudia môžu odpočinúť a poriadne sa ponaťahovať. Ak sa vo vašej práci takýto priestor nenachádza,  myslite na svoje zdravie a pomôžte mu kedy len môžte.

Bright Side vytvoril zoznam 1-minútových cvičení, ktoré vám pomôžu ponaťahovať všetky svaly chrbáta a predísť tak prípadnej bolesti.

  • Kde? Na každom rovnom a pevnom povrchu.
  • Ako dlho? Každé cvičenie 1 minútu.
  • Kedy? Ráno, cez deň, večer.
  • Ako pravidelne? Každý deň.

1. Spevnenie a ponaťahovanie chrbtice

Ak tento cvik budete vykonávať správne, precvičíte si spodnú časť chrbáta.

Metóda 1

Ako na to: Ľahnite si, nohy v kolenách pokrčte, ruky rozpažte a pomaly otáčajte hlavu na pravú stranu a pokrčené nohy tlačte k zemi na opačnú stranu. Ramená by sa mali stále dotýkať zeme a mali by byť bez pohybu. V tejto pozícii vydržte asi 1 minútu. Rovnaký postup zopakujte aj na druhú stranu. Opakujte minimálne 4x.

Metóda 2

Ako na to: Ľahnite si, pravú nohu vystrite a ľavú ohnite v kolene.  Ľavú nohu tlačte dovnútra, teda za pravú nohu a hlavu naopak von, teda doľava. Ramená by mali byt zafixované a bez pohybu. Opakujte 20 x na každú stranu.

Metóda 3

Ako na to: Ľahnite si, ruky dajte za hlavu, nohy zdvihnite do vzduchu a pomaly vytáčajte hlavu do jednej strany, zatiaľ čo opačnú nohu pokrčíte v kolene. Zopakujte 10x na každú stranu.

 

Metóda 1

Ako na to: Kľaknite si a ruky položte na zem. Zhlboka dýchajte. Urobte mačací chrbát a v tejto pozícii vydržte 15-30 sekúnd. Následne ohnite chrbát aj opačne, t.j.  smerom k podlahe. Každú pozíciu opakuje minimálne 2x.

 

Metóda 2

Ako na to: Zo základnej pozície vystrite pravú ruku a ľavú nohu. Potom naopak. Pomalým tempom zopakujte 10x na každú stranu.

 

3. Posilnenie bedrovej chrbtice

Metóda 1

Ako na to: Ľahnite si a dýchajte. Pri výdychu zdvihnite ramená a hrudník. Zopakujte 10x.

 

Metóda 2

Ako na to:  Ľahnite si, nohy zdvihnite do vzduchu a striedavo ich pokrčte v kolenách a tlačte k bruchu. Toto cvičenie pripomína bicyklovanie. Opakujte 10x na každú nohu.

Zdravá chrbtica je pre naše telo nesmierne dôležitá, preto týmto cvičeniam naozaj venujte svoj drahocenný čas.

Zdroj: Brightside.me

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Mnohí ľudia pracujúci hlavne za počítačom dobre poznajú ukrutnú bolesť chrbáta. Niektorí zamestnávatelia vyčlenili pre svojich..." />