Neustála únava, zhoršené videnie a prírastok na váhe? Toto spôsobí nedostatok len jedného vitamínu!

Naše telo je čitateľný a prepojený systém, v ktorom má každý element svoju dôležitosť. Všetky jeho „ozubené kolieska“ sú nenahraditeľné a ak sa niečo pokazí, systém sa môže zrútiť. Zvyčajne sa to začína malými problémami, ktoré vedú k vážnejším následkom. Nedostatok jedného z vitamínov je tou najčastejšou príčinou.

Jedným z najdôležitejších vitamínov v našom tele je vitamín B12, ktorý podporuje zdravý metabolizmus a optimálne fungovanie buniek. Ďalšou dôležitou funkciou je jeho účasť na výrobe cholínu, ktorý odoláva našim zlým návykom a zabraňuje tukovej degenerácii pečene. Podieľa sa tiež na syntéze aminokyselín, ktoré ovplyvňujú mentálnu aktivitu človeka a jeho náladu.

дефицит витамина в12

Keď má telo nízku hladinu vitamínu B12, začne vysielať signály vo forme rôznych symptómov. Je dôležité reagovať na to včas a obnoviť jeho deficit, aby sa predišlo budúcim zdravotným problémom. Prezradíme vám aké príznaky súvisia s nedostatkom vitamínu B12 a ako sa s tým môžete vysporiadať.

8 najčastejších príznakov

  1. ÚnavaNeustála únava je prvým symptómom nedostatku vitamínu B12. Spolu s tým je spojená aj zlá nálada či nedostatok fyzickej sily. Príznaky sú podobné ako pri prejavoch depresie, preto sa stáva, že sa ľudia obrátia skôr na psychológa, ako keby si mali dať urobiť rozbor krvi. Vo všeobecnosti môže cochádzať k únave z rôznych dôvodov, preto je zbytočné robiť unáhlené závery. Lepšie urobíte ak sa dáte otestovať.постоянная усталость
  2. Svalová slabosť Nedostatok vitamínu B12 spôsobuje nielen celkovú únavu, ale aj slabosť svalov, letargiu, lenivosť.дефицит витамина б12 симптомы
  3. Brnenie či znecitlivenie Vitamín B12 je zodpovedný za produkciu červených krviniek, ktoré dodávajú kyslík do buniek. Vzhľadom na zníženú hladinu kyslíka sa môže vyskytnúť brnenie a necitlivosť v končatinách.дефицит витамина в12 причины
  4. Zhoršenie pamäti Všimli ste si, že v poslednom čase nejako často zabúdate kľúče alebo si neviete spomenúť na meno človeka, ktorého vidíte každý deň? Môže ísť o nedostatok vitamínu B12.дефицит витамина в12 последствия
  5. Bledá pokožka Vzhľadom na nedostatok tohto vitamínu sa červené krvinky môžu rozpadávať, čím sa uvoľňuje žlčový pigment – bilirubín. Z tohto dôvodu sa stáva, že koža zvyčajne zbledne. Možno sa premenujete na upíra, ale s najväčšou pravdepodobnosťou vám len tele chýba vitamín B12.дефицит витамина группы в
  6. Zhoršenie chutí Tento príznak sa vyskytuje u približne polovici ľudí s nedostatkom vitamínu. V jazyku, najmä na bokoch, dochádza k poklesu chuťových pohárikov. Títo ľudia môžu stratiť značnú časť svojej váhy v dôsledku toho, že jedlo, ktoré konzumujú je bez chutí. Avšak, v niektorých prípadoch dochádza k zvýšeniu telesnej hmotnosti v dôsledku metabolickej poruchy.проблемы со здоровьем
  7. Zhoršenie zrakuV zriedkavých prípadoch môže nedostatok vitamínu B12 ovplyvniť zrakový nerv, na cievky sietnice, čo môže spôsobiť zapríčiniť dvojité videnie, rozmazanosť či dokonca dočasnú slepotu.постоянная усталость
  8. Emocionálne poruchy Vitamín B12 stimuluje produkciu serotonínu. V prípade, že ho je v tele nedostatok, môže to viesť k emočným poruchám. Je sprevádzaný náhlymi zmenami nálad, zvýšenou podráždenosťou alebo plačlivosťou.дефицит витамина b12

Každý z týchto príznakov individuálne indikuje nedostatok vitamínu B12 a v žiadnom prípade ich nemožno ignorovať. Ak zistíte zmenu vo vašom bežnom fungovaní, nechajte si urobiť vyšetrenie krvi na kontrolu hladiny vitamínu B12. Čo ale v prípade, ak sa nedostatok vitamínu skutočne potvrdí?

Všetko závisí od toho, o koľko nižšia je hladina vitamínu. Pred tým, ako sa rozhodnete užívať vitamín vo forme liekov, poraďte sa o tom s vaším lekárom – poradí vám správne dávkovanie. Existuje jeden dôležitý bod – užívanie kombinovaných liekov. Vitamín B12 funguje len v spojení s kyselinou listovou. Nič nepokazíte ani v prípade, ze k ním pridáte aj vitamíny B1 a B6.

Aby ste sa vyhli nedostatku vitamínu, je potrebné si mierne upraviť stravu. Jedálniček je potrebné doplniť o nasledujúce produkty: hovädzie mäso a hovädziu pečeň, hydinové mäso, slepačie vajcia, obilniny. Mimochodom, väčšina prípadov nedostatku vitamínov vzniká práve z dôvodu nevyváženej stravy a dokonca aj z nadmerného pitia kávy. V rizikovej skupine sa nachádzajú aj starší ľudia a vegetariáni.

Veľmi často sa stáva, že v tomto hektickom živote nevenujeme pozornosť všetkým týmto symptómom, pretože ich považujeme za nepodstatné. Zvyčajne ich pripisujeme k stresu alebo ich len jednoducho odignorujeme. Nerobte to! V opačnom prípade môžete čeliť omnoho vážnejším komplikáciám. Starajte sa o seba aj o svoje zdravie!

Páčil sa vám tento článok? Zdieľať ho so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach!

prečítaj si aj: Zabudnite na všetky choroby. Červená repa spraví s vašim telom doslova zázraky! Recept vo vnútri

zdroj: takprosto.cc 

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Naše telo je čitateľný a prepojený systém, v ktorom má každý element svoju dôležitosť. Všetky jeho..." />