Profesor na tokijskej univerzite mi prezradil, čo by som mala jesť na raňajky, aby sa zlepšila funkcia môjho mozgu

Otázka správnej výživy sa v posledných rokoch dostáva do popredia, pretože mnohí ľudia sa obávajú problémov spôsobených nadmernou hmotnosťou. Táto téma dokáže vyvolávať polemiky či dokonca slovné prestrelky medzi dietológmi, lekármi a športovcami. Existuje veľa tipov na to, čo, ako a kedy jesť, aby sa tým nič nepoškodilo a telo dokázalo správne fungovať. Nedávne pozorovania vedcov však otriasli starými pravidlami zdravého stravovania.

полезный завтрак

Dnes vám niečo prezradíme o novej štúdii vedcov, ktorá pomáha zlepšiť činnosť mozgu a vašej postave nijako neublíži. Okrem toho sa dozviete aj o ďalších užitočných produktoch, ktoré zlepšujú koncentráciu a správnu výživu.

полезный завтрак

Jednoduché a chutné raňajky

Väčšina dietológov verí, že konzumácia zmrzliny je skutočným zločinom proti našej postave. Profesor na tokijskej univerzity Yoshiko Koga však tvrdí, že zmrzlinu by sme si mali dať okamžite po prebudení! Jedná sa totiž o produkt, ktorý dokáže zvýšiť pozornosť a zlepšiť funkciu mozgu.

продукты для мозга

Výskumu sa zúčastnili ľudia, ktorí boli rozdelení do dvoch skupín: jedna konzumovala na raňajky zmrzlinu, druhá nie. Profesor vykonal rôzne testy a všimol si, že ľudia, ktorí jedli na raňajky tento studený dezert, mali zlepšené reakčné schopnosti. Oveľa lepšie dokázali analyzovať a absorbovať informácie. Navyše, zvýšila sa aj ich koncentrácia na dôležité podnety. Okrem toho, konzumácia zmrzliny na raňajky môže znížiť duševné výkyvy a podráždenie.

продукты для мозга

Štúdia bola vykonaná ešte raz, keďže spôsobila nemalý záujem verejnosti a odborníkov na výživu. Tentoraz bola zmrzlina nahradená studenými maškrtami a studenou vodou. Áno, mozgová činnosť mierne narástla, no ukazovatele boli omnoho horšie ako pri konzumácii zmrzliny. Vedci majú v pláne vykonať aj ďalšie výskumy, aby mohli zistiť, ktorá zložka studenej pochúťky je zodpovedná za pozitívne emócie a zvýšenie celkovej energie.

Možno si pomyslíte, že všetko je spôsobené samotným cukrom, ale je dokázané, že konzumácia cukru v dopoludňajších hodinách nijako neovplyvňuje prácu mozgu. Neukladá sa ani na bokoch, čo je pre ľudí snažiacich sa o zníženie váhy dosť dôležité!

Upriamte pozornosť aj na iné produkty zlepšujúce pamäť, náladu a energiu

  1. Čučoriedky, černice a maliny
  2. Červené ryby, tuniaky a ustrice
  3. Orechy a tekvicové semená.
  4. Bylinky
  5. Kapusta, špenát, mrkva
  6. Jablká, hrušky, marhule

продукты для мозга

Jedzte potraviny, ktoré zlepšujú mozgovú aktivitu a vyskúšajte si dať namiesto bežných raňajok vychladenú zmrzlinu. Takto budete mať vždy dobrú náladu a váš pracovný deň prejde bez ťažkostí či stresu.

Patríte medzi milovníkov zmrzliny? Ak nie ste sami a poznáte niekoho, kto zmrzlinou nikdy nepohrdne, zdieľajte s nimi tento zaujímavý článok!

zdroj:takprosto.cc