Pozrite sa, čo sa stane s vaším telom, ak budete denne konzumovať avokádo. JE TO HOTOVÝ POKLAD

Lekári navrhujú zaradiť avokádo do každodennej stravy. Kedysi nebolo tak ľahko dostupné a nemohli sme z tohto nezvyklého ovocia čerpať všetky jeho benefity. Má veľmi široké využitie a neuveriteľné vlastnosti.

Predstavíme vám 10 dôvodov, pre ktoré by ste mali avokádo jesť každý deň.

1. Mozog

Avokádo obsahuje veľa luteínu – prírodnú zlúčeninu zodpovednú za jeho žlto – zelenú farbu. Výskumy vykonané na Univerzite v Illinois potvrdili prepojenie medzi požívaním luteínu a zvýšením intelektuálnej kapacity, kognitívnych funkcií a zlepšením spracovania informácií.

2. Živiny

Výskumy ukázali, že avokádo obsahuje nielen ľahko stráviteľné zlúčeniny, ale tiež zvyšuje kvalitu spracovania hodnotných živín z iných potravín.

3. Srdce

Obsahuje antioxidanty, karotenoidy i fenoly, ktoré chránia pred zápalovými procesmi a stresom. Nenasýtené tuky a mastné kyseliny znižujú cholesterol, chránia srdce a zlepšujú krvný obeh.

4. Cukor

Vedci z Nórska potvrdili, že konzumácia avokáda má vplyv na dlhotrvajúci pocit sýtosti a na zníženie obsahu cukrov zo sacharidov.

5. Pokožka

Za nesporné výhody avokáda pre pokožku môže zaexantín. Chráni pred UV žiarením, udržuje pokožku jemnú, zdravo vyzerajúcu a príjemnú na dotyk.

6. Zrak

Zmenšuje riziko zhoršenia zraku.

7. Pás

Ak avokádo zastúpi väčšinu tukov, ktoré skonzumujete, výsledkom bude krásna postava a užší pás. Tuky obsiahnuté v avokáde pomáhajú odbúravať nadbytočné kilogrami.

8. Potas

Avokádo obsahuje viac draslíka než banány. Na nedostatok draslíka trpí čoraz viac ľudí. Dôsledkom sú problémy s fungovaním nervového systému, s krvným tlakom a svalmi. Jedno avokádo poskytne 14 % z odporúčanej dennej dávky draslíka.

9. Trávenie

Avokádo dbá o ukážkový priebeh procesu trávenia.

10. Zdravie

Výskum uskutočnený na skupine ľudí v počte 17 567 v USA analyzoval ich stravovacie návyky. Skupina konzumujúca avokádo každý deň mala značne lepšie výsledky týkajúce sa zdravia. Tieto osoby mali nižšiu váhu, nižšie BMI a menej tuku na bruchu.

Avokádo má špecifickú chuť a preto je vhodné ho skombinovať s inými potravinami. Možno ho pridať do štiav, zastúpiť ním maslo alebo omáčku do šalátov. Jedzte ho, chudnite a tešte sa zdraviu!

Zdroj: webniusy.com

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Lekári navrhujú zaradiť avokádo do každodennej stravy. Kedysi nebolo tak ľahko dostupné a nemohli sme z..." />