Psychológ Železnjak: „Ako dlho už žijete v takomto tempe?“ A v hlave upokojujúca fráza: „Ešte trošku a…“

 

 

Pri príchode detí do rodiny sa mení bežný život ich rodičov. Prvé mesiace sú naplnené energiou a pozitívnou náladou do budúcnosti. Ale plynie čas, bezsenné noci sú nahradené hystériou a prichádza obdobie rodičovských nočných mor – matka je unavená.

Život mamičky je veľmi intenzívny a nepredvídateľný a chce byť dokonalá v každom zmysle. Ale ak to nefunguje, pamätajte, že unavená matka – to je normálne!

Abnormálne je agresia matky, apatia a emočná pasivita, ktorá vyvstáva z únavy. Je veľmi dôležité nájsť a odstrániť netesnosť, ktorou prechádza životná energia. Ako hovorí psychologička Nadežda Železnjaková: „Hypotéka duševného zdravia dieťaťa je duševne zdravá, rodičia sú šťastní svojim životom. A nepozerajte desať sekcií za týždeň a varené mäso s brokolicou. „

Prečo sa tak aktívne diskutuje o emocionálnom syndróme vyhorenia a chronickej únavy? K dnešnému dňu je to vážny problém, ktorým čelia rodičia, zapadajúci do každodennej rutiny. Vina pre všetky sociálne siete, zložité vyznamenávanie žiakov a nedostatok času pre seba.

príčiny únavy  

© DepositPhotos

Ale to nie sú všetky zdroje, ktoré vyvolávajú vyčerpanie energie. Dnes redakcia „Tak Prosto!“ vám povie, ako určiť príčiny únavy, kontrolovať svoje sily a vytvoriť pravidelné zásobovanie novou energiou.

Príčiny únavy

 

  • Príležitostný workoholizmus

 

Pred tromi rokmi, môj typický deň vyzeral takto: Prebudiť sa, umyť sa, najesť, obliecť, vziať staršie do školy, čistiť, pripravovať jedlo, upratovať, vziať staršie zo školy, vziať na krúžky a na prechádzku, vrátiť sa domov, lekcie, variť večeru, opäť kŕmiť, umývať, posadiť sa a nakoniec opäť upratovať.

Príležitostne medzi podnikmi môžete jesť a spomenúť si na svojho manžela. A ja nepovažujem obdobie choroby, boje starších, chronická hystéria mladších, starostlivosť o psa a denné správy od babičiek.

Ako sa v takom rytme zblázniť? S každou novou okupáciou vám vymyslieť nejakú výhovorku: No, nič, len trochu, najmladší chodí do škôlky, môj manžel cez víkend nebude fungovať, a bude jednoduchšie … Ale nestane jednoduchšie! Ukázalo sa, že ignorujú ich potreby, pretože je oveľa vhodnejšie obávať sa iných ako o sebe.

Tu je to, ako psychológ komentoval: „To môže skrývať potrebu uznania, pokus aspoň získať také chválu, strach z komunikácie s ostatnými ľuďmi a zodpovednosť. A ak máte pocit, že ide o vás, možno je čas vyriešiť to, čo je za takým workoholizmom? Koniec koncov, úzkosť, odpor a hnev po celú dobu môžu byť uložené. Tak sa ukazuje, že pohyb s takým zaťažením je oveľa zložitejší a energeticky náročnejší. „

príčiny únavy

 

  • Nadmerný perfekcionizmus

 

Aká by mala byť perfektná mama? Určite je to supermanka s najmenej troma deťmi, s čerpaným zadkom, pravidelnými cestami a aktívnym sexuálnym životom. Takýto príbeh slúži na čítanie pre tisícky žien na sociálnych sieťach, blogoch a iných báječných zdrojoch.

„Obyčajný život na pozadí takýchto rozprávok vyzerá nuda. Toto je opačná strana sociálnych sietí a žien. Mamičky chcú preukázať, že sú najlepšie. Prečo? Preukázať to predovšetkým pre seba! A ako to urobiť? Môžete napríklad pridanie fotografie do Instagram dokonalého života, alebo sa učiť s päťročnou dcérou, desať básní Zinaida. Ale táto matka túži kričať do sveta: „Som v pohode, áno“ Až teraz nemá zmysel na takejto súťaži? „

Spolu s nekonečným porovnaním okamžite preteká vitálna energia. Žena sa odvracia od svojej rodiny, hoci sa jej zdá, že na prvom mieste má rodinu.

Ako to byť, poradí psychológovi: „Rozbaľte kruh komunikácie. Nech je to najrozmanitejšie ženy. Niekto je blázon o svojej práci, a s dieťaťom po celý deň opatrovanie detí. Niekto otvoril svoju materskú školu doma, pretože sa nechce rozlúčiť s dieťaťom. Niekto vtiahne dieťa len do praku. Dokonca aj keď začnete porovnávať s niekým z vašich priateliek, okamžite nájdete tú, ktorá má všetko iné. A v konečnom dôsledku tiež verí, že jej spôsob výchovy je pravdivý. „

príčiny únavy

 

  • Multizáhada

 

Väčšina zo všetkých, žena stráca energiu, keď robí niekoľko vecí naraz. Ak chcete pripraviť večeru, musíte si prečítať novinky od Instagramu, odpovedať na pár pripomienok, urobiť si obraz o polotovare a až kým sa uvarí – umyť nočné stolíky, pridať puzzle k mladšiemu, nakresliť obrázok pre staršiu a je tiež veľmi dôležité fotografovať nasledujúcu večeru, vložiť fotografiu do sociálnej siete a čakať na chválu.

Ukazuje sa, že zvyčajné zamestnanie je veľmi vyčerpávajúce. „Ak vykonávame energeticky náročné duševné úlohy a sú fyzicky aktívne, energetická rezerva môže byť vyčerpaná za hodinu!“

Čo robiť a ako zachrániť sily?

  1. Pokúste sa zaoberať len jednou vecou. Môže to byť čistenie alebo hranie s dieťaťom. Skúste raz denne stráviť 20 minút v tichosti, bez upozornení na hudbu a telefón.
  2. Kombinujte len dve triedy naraz. Ak je to fyzická práca (čistenie), môžete počúvať hudbu. Je lepšie vidieť sociálne siete oddelene od iných firiem, lebo berú leví podiel energie.
  3. Odpočívajte, keď sa cítite unavený! Máme veľa užitočných tipov, ktoré vás vyzývajú, ako zmierniť únavu, určite ich použite.
  4. Naučte sa vypnúť vnútorný dialóg: „Kúpil som si všetko na večeru? A ak sa dieťa prebudí? A čo zajtra? „Zamerajte sa na“ tu a teraz „.

Ak máte pocit, že silu vyčerpá, psychológ vám odporúča príklad z mobilného telefónu: „Čo robíme, aby sme ušetrili poplatok v telefóne? Znížte čas, ktorý sa používa, vypnite niektoré aplikácie, stlmte jas obrazovky. To isté je pre nás nevyhnutné: zmäkčiť emócie a pokúsiť sa znížiť počet prípadov vykonaných súčasne. Urobte si taký čas-detox pravidelne, a energia príde dvakrát toľko! „

Poznáte pocit emočného vyhorenia? Aké metódy boja s únavou môžete odporučiť? Váš názor je pre nás veľmi dôležitý, nezabudnite napísať komentár.

Ak sa vám článok páčil, ukážte ho svojim priateľom, možno vám povedia, že je čas dobíjať batérie.

zdroj:takprosto.cc

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
    Pri príchode detí do rodiny sa mení bežný život ich rodičov. Prvé mesiace sú..." />