Tieto rady od fyzioterapeuta z Nemecka mi hneď pomohli. Okamžitá pomoc, ak vás bolí celý chrbát, ale slúži aj ako super prevencia

Moderný spôsob života nás stavia do pevného rámca a určuje nám termíny. Neustále sa niekam ponáhľame, zúfalo sa snažiac uspieť. Preto nám zostáva tak málo času na seba a svoje telo. Keď sa život rúti závratným tempom, problémy striedajú jeden druhý a vaše telo prestáva byť také aktívne ako kedysi, na pomoc prichádza joga. Zdá sa, že na lepší spôsob ako obnoviť životné sily a spevniť telo, ešte nikto neprišiel. Okrem toho je to istá cesta k zdraviu a vysokému veku. 

собака мордой вниз поза© DepositPhotos

Najstarší ľudia, ktorí sa naučili vzdorovať zákonom grativácie tak urobili s pomocou ásan. A dnes vám redakcia «Tak jednoducho!» priblíži jednu z nich.

Pozícia strechy

Adho mukha svanasana, alebo aj pozícia strechy, je jednou z najpopulárnejších ásan v jóge. Veľa praktizujúcich jogínov by ju zaradilo do zoznamu povinných.  A niet sa čomu čudovať, táto ásana presahuje rozsah obyčajného cvičenia. V prvom rade je to duchovná praktika schopná vyliečiť dušu aj telo.

йога собака мордой вниз

Čo získate ak ju budete cvičiť každý deň? Po prvé, okamžite po jej vyplnení pocítite prílev radosti. Adho mukha svanasana sa radí s tým jógovým pózam, ktoré zmierňujú únavu a obnovujú stratenú energiu. Tiež pomáha zbaviť stresu a vyrovnať emocionálny stav.

асана собака мордой вниз© DepositPhotos

Pre telo má nemenej priaznivých účinkov. Poloha rozvíja rýchlosť a ľahkosť nôh, zbavuje bolesti a stuhnutosti v pätách, posilňuje členky, a svalom nôh dodáva krásny tvar. Ásana perfektne preťahuje svaly v zadnej časti stehien, rozvíjajúc tak flexibilitu. Z dlhodobej perspektívy vám toto cvičenie pomôže posilniť kardiovaskulárny systém a predísť artritíde a artróze. A toto je len malý zoznam výhod, ktoré táto ásana ponúka.

поза йоги собака мордой вниз

Tak čo, už na vás zapôsobili pozitíva tejto ásany? Tak sa ju teda poďme naučiť správne. Ak si stále nebudete vedieť rady, na youtube je mnoho videí objasňujúcich toto cvičenie, alebo sa prihláste na hodiny jógy.

Začnime teda. Najlepšie je dostať sa do pozície po jednoduchej rozcvičke, aby sa svaly zahriali. Šanca, že sa zraníte tak bude oveľa menšia. Po rozcvičke môžete pristúpiť priamo k cvičeniu. Iba si zapamätajte, že ako každá ásana, aj táto dáva dôraz na precíznosť a plynulosť pohybov. Vyvarujte sa preto trhaniam a náhlym pohybom.

TECHNIKA CVIČENIA

 
  1. Východisková pozícia – poloha na všetkých štyroch. Dlane sa nachádzajú pod ramenami, prsty rozprestreté. Tlak by mal byť na celej dlani, až po končeky prstov a v žiadnom prípade nie na zápästie. Chrbát držte vystretý, boky paralelne k podlahe, špičky prstov na nohách si zafixované do podlahy, päty smerujú nahor a hlava nadol.асана собака мордой вниз польза© DepositPhotos
  2. Chvíľku v tejto polohe zostaňte, dýchajte a očistite svoju myseľ od myšlienok. Teraz plynulo prejdite do nasledujúcej pozície. Jednu po druhej vystrite nohy za seba a dostaňte sa do pozície planku. Keďže je to prechodná pozícia do strechy sa dostanete aj bez nej, ale s plankom bude prechod plynulejší.упражнение собака мордой вниз© DepositPhotos
  3. Z planku zdvihnite zadok priamo nahor, dlane nespúšťajúc z podlahy. Najdôležitejšie je, aby ste chrbát držali úplne rovno, aby vznikol medzi bokmi a bruchom uhol  60 stupňov (zo strany sa ásana podobá na obrátené písmeno V). Zostaňte v nej aspoň minútu a potom sa vráťte do východiskovej pozície, najlepšie do polohy dieťaťa.домашние занятия йогой© DepositPhotos

Domáca jóga bude vždy pre telo prínosom. Ásany upevňujú nielen svaly tela ale aj dušu. Ak sa naučíte očistiť si hlavu od myšlienok a počas cvičenia na nič nemyslieť, jeho pozitívne účinky sa ešte znásobia. Vďaka takýmto jednoduchým cvičeniam sa môžete zbaviť od bolesti a začať sa cítiť oveľa lepšie.

A teraz už viete ako sa cvičí ásana, ktorá prináša mladosť, pokoj a dokonalú fyzickú formu. Už iba zostáva vytvoriť si zvyk a cvičiť ju každý deň. A nezabudnite do svojho života tiež vniesť niekohoľko jednoduchých pravidiel, ktoré vám ho pomôžu zmeniť k lepšiemu. Bez ohľadu na to ako veľmi ste zaneprázdnení, alebo koľko máte problémov, vždy si nájdite čas pre seba, pretože nie je nič dôležitejšie ako zdravie. Starajte sa o seba a nezabudnite na úžasnú pozíciu strechy!

Bol pre vás článok užitočný? Nezabudnite sa s ním podeliť s priateľmi!

zdroj: takprosto.cc

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Moderný spôsob života nás stavia do pevného rámca a určuje nám termíny. Neustále sa niekam ponáhľame,..." />