„Žaba“ – hĺbkový strečing panvovej oblasti! Pomôže vám lepšie ako gynekológ

Abduktory sú podlhovasté svaly, ktoré sa nachádzajú na vnútornej strane stehna kde zároveň tvoria základ svalovej hmoty. Od ich stavu často závisí zdravie človeka, najmä žien. Ak je v nich priveľa napätia, dochádza k bolesti v slabinách a na vnútornej strane stehien.

упражнения на растяжку ног© DepositPhotos

Môžu sa objaviť aj iné symptómy: bolesť hlboko v panve, v oblasti močového mechúra alebo pošve. Dokonca aj pri pohlavnom styku môže dôjsť k nepríjemným pocitom. Bohužiaľ, ľudia často za dôvod týchto problémov nepovažujú svaly a preto niekedy trpia aj roky. Redakcia «Tak jednoducho!» vám dnes prinesie to najefektívnejšie cvičenie na udržanie si zdravých a silných abduktorov.

упражнения на растяжку ног© DepositPhotos

Vnútorné svaly stehna

Rozdeľujú sa na na veľké, dlhé a krátke. Napätie z nich prispieva k vzniku bolesti v slabinách a vrchnej časti vnútornej strany stehna. Tiež sa môžu objaviť problémy s pohybom kolena. Bolesti sú zvyčajne najhoršie pri zvýšenej aktivite, počas prenášania bremena alebo dlhého státia.

Tieto bolesti neradno podceňovať, lebo môžu byť základom pre oveľa väčšie problémy v budúcnosti.

упражнение лягушка© DepositPhotos

Okrem týchto hlavných bolestí môžu byť napäté svaly vnútornej strany stehna príčinou silných bolestí v oblasti panvovej kosti, vagíne, konečníkU a močovom mechúre. Tieto bolesti sú natoľko silné, že je jednoduché pomýliť si ich so zápalmi v oblasti slabín a chorobami pohlavných orgánov alebo močového mechúra. A to všetko preto, že svaly sú napäté, a nie sú dostatočne prekrvené. Preto je strečing bedrového trojuholníka dôležitá úloha všetkých žien.

Cvičenie „Žaby“ je hĺbkový strečing panvovej oblasti. Postavte sa na všetky štyri, kolená roztiahnite do strán, stehná a lýtka držte v 90° stupňovom uhle jeden k druhému. Jemne spustite na podlahu celé predlaktia a maximálne ohnite chrbát. Uvoľnite slabiny a zhlboka dýchajte. Skúšajte s každým výdychom dať kolená širšie. V pozícii zostaňte 30 sekúnd. S každým tréningom čas zvýšte o 15 sekúnd.

упражнение лягушка

Toto cvičenie preťahuje abduktory, spevňuje zadok, ruky a predlaktia. Cvičte ho každý deň, predtým však nezabudnite svaly nôh rozohriať (beh na mieste, kardiotréning, gymnastika). Už po dvoch týždňoch budete ohybnejšia a vaše telo bude krajšie. A hlavne si zlepšíte svoje ženské zdravie. Toto cvičenie je tiež užitočné pre mladé ženy, veď ohybnosť vnútorných stehenných svalov uľahčuje pôrod.

Želáme vám veľa zdravia! V komentároch nám povedzte, aké strečingové cviky robíte vy. A tiež sa s týmto užitočným článkom nezabudnite podeliť so svojimi priateľmi na sociálnych sieťach!

zdroj: takprosto.cc

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Abduktory sú podlhovasté svaly, ktoré sa nachádzajú na vnútornej strane stehna kde zároveň tvoria základ svalovej..." />