13 Psychologických trikov, ktoré vám pomôžu vyrovnať sa s úzkosťou

Záchvaty úzkosti sú najbežnejším a najpodceňovanejším duševným ochorením. Milióny ľudí trpia úzkosťou, ale tí, ktorí sa s ňou ešte nestretli, si nedokážu predstaviť, čo to je.

Štatistiky uvádzajú, že len v USA existuje asi 40 miliónov dospelých s poruchami úzkosti. Tieto poruchy sa prejavujú v rôznych formách – neexistujú dve rovnaké. Ak ste sa s nimi už stretli, viete aké to je.

Psychológovia našťastie vyvinuli šikovné tipy, ktoré môžu ľudský mozog prekabátiť a zabrániť tak vzniku stresovej lavíny.

Prečítajte si nasledujúcich 13 spôsobov ako na to:

  1. Zapisujte si svoje pocityÁno, napíšte to. To, či si tieto zápisky uchovávať, je už len na vás. Môžete ich spáliť, urobiť si z nich denník, no hlavnou vecou je vyliať si svoje emócie na papier.
  2. Strávte voľný čas s domácim miláčikomBudete prekvapení, aké užitočné je tráviť čas s vašimi miláčikmi. Začnete sa cítiť uvoľnenejšie a milovaní. Spojenie medzi domácim miláčikom a jeho pánom je neuveriteľne silné.
  3. Smejte saSmiech je skvelý spôsob, ako nechať zo seba vylúčiť to, čo sa nahromadilo v našej duši. Možno to vyzerá divne, no naozaj to funguje! Skúste to!
  4. Hovorte o sebe v dobromAk o sebe rozprávate samé negatívne veci, verte, že sa nemôžete cítiť dobre. Chcete mať menej obáv? Vybudujte si k sebe samej pozitívny prístup. Pomáha to v rôznych situáciach.
  5. Vedome dýchajteKeď začnete strácať náladu, upriamte pozornosť na svoje dýchanie. Dýchajte zhlboka a dovoľte svojmu dychu aby vás upokojil.
  6. Meditujte Oddýchnite si prostredníctvom meditácie. Umožní vám prísť na krajšie myšlienky a zrelaxovať nielen telo, ale aj vášho ducha. Vďaka tomu začnete vidieť veci aj z iného uhla.
  7. Pozorujte, no neodsudzujteSledujte svoje vlastné myšlienky a všetko ostatné bez toho, aby ste to analyzovali a odsudzovali. Čím viac odsudzujeme, tým viac škody si spôsobujeme. Musíte sa predsa rozveseliť, a nie upadať do depresie.
  8. Sústreďte sa na prítomnosťZamerajte sa na súčasnosť, nie na minulosť či budúcnosť. Každý okamih prežite čo najlepšie ako len viete. Pokúste sa na tom každý deň popracovať.
  9. MaľujteKúpte si farbu a začnite! Vyberte si obrázky podľa vašich predstáv a pokojne sa odviažte. Je celkom pravdepodobné, že sa vám to zapáči omnoho viac, ako tomu bolo počas vášho detstva.
  10. Vyskúšajte upokojujúcu vizualizáciuZamyslite sa na niekoho alebo na niečo, čo je pre vás drahocenné. Pošlite svoju fantáziu na nejaké vzdialené miesto. Dovoľte vašim myšlienkam aspoň na chvíľu utiecť od okolitej reality.
  11. Ponorte sa do hudby Hudba je liek. Nasaďte si slúchadlá a počúvajte, čo je vám najbližšie. Väčšine ľudí dokáže dať hudba omnoho viac, než nejaký farmaceutický priemysel.
  12. Používajte esenciálne olejeNájdite si vôňu, ktorá vás uvoľní. Použijete ju na upokojenie aj v tých najstresovejších situáciach.
  13. Podržte kocku ľaduAk máte pocit, že na vás ide záchvat paniky alebo úzkosti, vezmite si do ruky kocku ľadu. Zatvorte oči a upokojte vašu dušu. Nechajte ľad aby sa roztopil a pokúste sa na neho čo najviac sústrediť.

Možno vám tieto jednoduché tipy zmenia váš život. A ako sa vyrovnávate s úzkosťou a stresom?

 

https://lifter.com.ua/13-psihologicheskih-tryukov-kotorye-pomogut-vam-spravitsya-s-trevozhnostyu-3490

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Záchvaty úzkosti sú najbežnejším a najpodceňovanejším duševným ochorením. Milióny ľudí trpia úzkosťou, ale tí, ktorí sa..." />