Ak vaše kosti „kňučia“ pri zmenách počasia, vyskúšajte toto!

Meteosenzitívni ľudia pociťujú zhoršenie fyzického stavu pri akejkoľvek zmene počasia. Najčastejšie to sú bolesti a lámanie v kĺboch. Prečo nás teda počas zmeny počasia bolia kosti a kĺby?

Zmeny počasia sa prejavujú u ľudí, ktorí majú chronické ochorenia svalovo kostrového systému, ktorí utrpeli zranenia kostí a kĺbov.

Na zmenu tlaku, pri zvýšenej vlhkosti vzduchu a tiež náhleho ochladenia sú najviac citliví pacienti s reumatizmom, artrózou, artritídou, osteochondrózou.

Dôvodom je, že u ľudí trpiacich na reumatizmus a artritídu sú okrem kostí a kĺbov poškodené aj nervové zakončenia, ktoré nimi prechádzajú.

Zvýšené množstvo vody vzduchu spôsobuje opuch nervových zakončení postihnutých kĺbov a pokles teploty sa potom odráža v ich bolesti.

Z dôvodu zmien v atmosferickom tlaku sa mení tiež tlak v kĺbovej dutine. To spôsobuje následné podráždenie nervových zakončení a človek sa začína sťažovať na to, že jeho kosti „plačú“.

Na zmiernenie ochorenia by sa mali pacienti vyhýbať horúcim kúpeľom či návšteve kúpeľov. Zvýšená vlhkosť v týchto priestoroch totiž len zhoršuje bolestivé pocity.

Toto sú tradičné spôsoby liečby, ktoré pomáhajú zmierniť bolesti kĺbov počas zhoršenia poveternostných podmienok:

  1. Cibuľový čaj Pomocou cibule môžete zlepšiť celý váš organizmus a prečistiť ho od škodlivých látok. Čaj z cibuľových šupiek zabraňuje tvorbe zápalových látok spôsobujúcich bolesť v tele pri reumatizme, artritíde, artróze a kolitíde.
  2. Zázvorový čajSkvelý pomocník na zmiernenie príznakov artritídy. Na prípravu tohto zdravého nápoja vložte do hrnca niekoľko plátkov čerstvého zázvoru, zalejte ho vodou a priveďte k varu. Nechajte povariť po dobu 15 minút.

  3. Čili paprikaObsahuje kapsaicín, látku, ktorá blokuje prenos bolestivých signálov do mozgu. Môžete si kúpiť krém s obsahom kapsaicínu alebo pripraviť vlastnú liečivú zmes, zmiešaním mletej čili papriky s trochou olivového oleja.
  4. KlinčekyMajú protizápalový účinok a pomáhajú zmierňovať príznaky artritídy. Sú tiež výborným antioxidantom. Pridajte si niekoľko klinčekov do čaju alebo iného horúceho nápoja.
  5. Praktizujte rozcvičku, strečing a rýchlejšiu chôdzu – takáto fyzická aktivita skvele pomáha pri bolestivých kĺboch.
  6. Dávajte si pozor na podchladenie Spôsobuje bolesť svalov, kĺbov, väzov, je preto veľmi dôležité chrániť sa pred nízkymi teplotami. Obliekajte sa dostatočne teplo a v prípade podchladenia používajte teplé obklady.

 

Prečítajte si aj

Aký je tvoj názor?
Meteosenzitívni ľudia pociťujú zhoršenie fyzického stavu pri akejkoľvek zmene počasia. Najčastejšie to sú bolesti a lámanie..." />