Nespavosť pri odvykaní od fajčenia: Ako s ňou účinne zatočiť a užiť si ničím nerušený spánok?

Odhodlali ste sa k veľkej životnej zmene – prestali ste fajčiť? Počas odvykania sa môže objaviť nespavosť, časté nočné budenie aj nočné potenie. Ako zmierniť tieto nepríjemné stavy a spríjemniť si zaspávanie aj samotný spánok? Tipy, ako na to, nájdete v nasledujúcich riadkoch.

Zdroj obrázka: WavebreakMediaMicro – stock.adobe.com

Bežné abstinenčné príznaky pri odvykaní od fajčenia

Rozlúčili ste sa nadobro s cigaretami? Čaká vás cesta, ktorá nebude vždy jednoduchá, na jej konci vás však bude čakať zaslúžená odmena – nebude vás neustále sužovať chuť na cigaretu, nebude z vás cítiť cigaretový dym a urobíte niečo dobré pre svoje zdravie.

Pred tým, ako sa však na koniec cesty dostanete, môžu sa dostaviť abstinenčné príznaky. Medzi tie najčastejšie patrí:

  • neustála chuť na cigaretu,
  • nervozita,
  • podráždenosť,
  • výkyvy nálad,
  • zhoršená koncentrácia,
  • nespavosť a ďalšie poruchy spánku,
  • nočné potenie.

Zdroj obrázka: pitipat – stock.adobe.com

Vytvorte si nové návyky a rituály

Aby bola pre vás cesta odvykaním jednoduchšia, snažte sa vytvoriť si nové a najmä zdravšie návyky. Vyskúšajte napríklad nejaký nový koníček, začnite zamestnávať ruky kreatívnymi činnosťami a vytvorte si ideálne podmienky na spanie. Čím skôr sa zameriate na vytvorenie večernej rutiny pred spánkom, tým skôr odznejú zlé sny, insomnia a ďalšie nepríjemné príznaky.

TIP: K pokojnému spánku vám pomôže aj luxusný matrac, ktorý vám ponúkne úplný komfort. Medzi ďalšie výhody luxusných matracov patrí taktiež ich dlhá životnosť a kvalita.

Ako vybrať nový matrac?

Práve matrac na mieru je tým, čo vám môže pomôcť zaspať. Ako ho spoznáte? Keď si ľahnete, nikde vás netlačí ani nijako neobmedzuje. Dôležitými parametrami sú taktiež správna veľkosť a výška matraca. Čo sa materiálu týka, slovenským spálňam kraľujú penové matrace. Okamžite sa prispôsobia tvaru tela a vyrábajú sa z toľkých druhov pien, že si každý nájde tú svoju. K príjemnému zaspávaniu napomôže taktiež vybavenie spálne pre pokojný spánok, ktoré okrem iného zahŕňa luxusné doplnky v podobe anatomických vankúšov a ľahkých prikrývok.

handsome young man stretching in bed during morning time at home

Zdroj obrázka: LIGHTFIELD STUDIOS – stock.adobe.com

Abstinenčný príznak – nespavosť

Prečo je práve nespavosť tým najhorším abstinenčným príznakom? Jednoducho preto, že keď ste nevyspatí, zvyšuje sa tým vaša podráždenosť, máte horšiu náladu a v tom prípade sa zintenzívnia taktiež ďalšie abstinenčné príznaky. Riešením avšak nie je cigareta. Keby ste sa totiž zamerali na to, aký vplyv má fajčenie na spánok, zistili by ste, že práve cigareta zhoršuje kvalitu spánku a je príčinou nespavosti.

Odložte telefón, uvarte si bylinkový čaj a zatemnite spálňu

Ako teda z tohto bludného kruhu von? Vydržte v odvykaní závislosti od fajčenia a so spánkom si pomôžte taktiež pomocou bylinkových čajov. Aspoň hodinu pred spaním odložte telefón a snažte sa chodiť spať a vstávať rovnaký čas. Nezabudnite v spálni udržiavať ticho, zatiahnuť závesy a vyvarovať sa taktiež konzumácie alkoholu vo večerných hodinách. Pri liečbe insomnie sa odporúča nechodiť spať počas dňa. Majte posteľ spojenú len so spánkom, nie s prácou, sledovaním televízie či ďalšími činnosťami.

Snažte sa využiť všetku podporu odvykania závislosti od fajčenia, ktorú môžete. Poproste o pomoc svojich blízkych a svoju pevnú vôľu posilňujte pomocou poriadnej motivácie. Peniaze, ktoré by ste dali za cigarety, si odkladajte stranou a následne ich použite na niečo, čo vám urobí väčšiu radosť. S nespavosťou zatočte pomocou pohodlného matraca a osvojte si večerné rituály, ktoré vám pomôžu so zaspávaním. Čím ďalej v odvykaní vytrváte, tým ľahšie to pre vás bude.

Chod hore