Ďakujem ti mami, že si ma každý večer učila jesť tento šalát! Je skvelý na chuť ale aj na chudnutie

Každá žena má svoje vlastné tajomstvo na udržanie si štíhlej postavy. Niektoré už nejedia po šiestej hodine večer, iné si počítajú skonzumované kalórie, chodia do posilňovne alebo skúšajú rôzne druhy diét. Väčšina týchto diét je postavená na prísnych obmedzeniach, alebo na potravinách, ktoré si nemôže dovoliť každý. Áno, avokádo, losos sú pre naše telo prospešné, ale tá cena?

Keď moja mama pripravovala mrkvový šalát, vždy mi hovorila: „Správna večera je lepšia ako akákoľvek diéta.“ Pripravuje si ho až do dnešného dňa a nedávno sa dožila pekných 68 rokov!

Mrkva v surovom stave obsahuje približne 35 kalórii, ak je varená, hodnota sa zvýši na 85 kalórii. V čerstvej zelenine sa zachovávajú všetky vitamíny a vláknina, čo je prospešné nielen počas procesu chudnutia. Dôležité je, aby ste mrkvu konzumovali v surovom stave!

морковный сок

Nenechajte sa uniesť mrkvovou šťavou a to aj v prípade, že 100 g obsahuje len 56 kcal, pretože je schopná spôsobiť človeku alergickú reakciu. Denná dávka mrkvovej šťavy by nemala presiahnuť 350 ml.

Dokonca aj v prípade, že sa nepozeráte na kalórie pripravovaných jedál, tento šalát sa vám bude určite páčiť. Má priaznivé účinky na váš organizmus, je chutný a zároveň neobsahuje veľa kalórií – na 100 g len 88,9 kcal. Ideálne ho môžete konzumovať ako večeru: nebudete hladovať, konzumácia mrkvy vám zlepší trávenie a obnoví spomalený metabolizmus.

Ingrediencie

  • 330 g mrkvy

  • 4 vajíčka

  • 60 g smotany

  • 1 strúčik cesnaku

  • soľ podľa chuti

Ja to zvyčajne nevážim, ale vezmem si 3-4 stredné mrkvy a 2-3 lyžice kyslej smotany. Šalát je určený na 3-4 porcie.

Postup

  1. Očistite si mrkvu a nastrúhajte ju na strúhadle.

    морковный салат

  2. Vajíčka uvarené natvrdo si môžete narezať na kocky alebo nastrúhať.

    морковный салат

  3. Pridajte prelisovaný cesnak a soľ. Ak nemáte radi cesnak, použite iné obľúbené korenie.

  4. Následne všetko premiešajte a môžete podávať!

    морковный салат

K šalátu môžete pokojne prihodiť sezamové, tekvicové alebo ľanové semienka, jablko, reďkovku, hrozienka, strúhaný syr či varené mäso. Ak ste však na prísnej diéte, pred prípravou šalátu je vhodné, aby ste si najskôr prepočítali kalórie. Podľa toho budete vedieť, či si do šalátu môžete pridať aj ďalšie ingrediencie.

V prípade, že sa vám tento recept na mrkvový šalát páči, zdieľajte ho aj s vašimi priateľmi na Facebooku!

zdroj:takprosto.cc