Farmárska škola bude deti učiť odkiaľ pochádza jedlo a vzťahu k zvieratám

Čím viac sa zdokonaľujú technológie, tak tým viac sa ľudia od seba vzďaľujú a mnohé veci im unikajú. Najviac kritické sú malé deti. Namiesto behania po vonku a hrania sa sedia s tabletom alebo mobilom v ruke.

Aj malé deti si dajú radšej rýchle občerstvenie než ovocie či zeleninu. Veľa z nich si ani neuvedomuje odkiaľ to všetko pochádza. Zo supermarketu? Toto bude asi ich najčastejšia odpoveď. Dizajnéri Edoardo Capuzzo Dolcetta, Gabriele Capobianco, Davide Troiana a Jonathan Lazar prišli so zaujímavým nápadom. Chcú vytvoriť inovatívny spôsob, aby už deti v najmenšom veku vedeli odkiaľ zelenina a ovocie pochádzajú. Chcú tak vytvoriť detskú škôlku, ktorú by prepojili s farmárskym prostredím, kde by sa priučili pestovaniu. Ponúknuť by mala tri podobné prístupy k učeniu – učenie z prírody, technológie a praxe. Malé deti by sa tak učili pestovať vlastné jedlo a boli by v kontakte zo zvieratami. Tieto nové veci, by tak mali pozitívny vplyv na ich každodenný život a nadobúdali by tak sociálne zručnosti, tímovej práci a osvojovali by si zdravý životný štýl, ktorý mnohým deťom chýba.

 

“Myslíme si, že deti by si mali užívať prírodu,” hovorí Edoardo. “Preto sme navrhli takúto podivnú škôlku: nemá triedy ani učebne, ale len otvorené spoločné priestory, kde rastie zelenina a ovocie a kam hocikedy môžu prísť zvieratá. Deti sa môžu učiť vo vnútri, ale aj vonku. Je to sloboda.”

zdroj: ArchDailyMy Modern Met / fastcoexist.com

Chod hore