Nie sú vaše plány totožné s realitou? Chybou môže byť nesprávne riadenie vášho času

Photo by JESHOOTS.com from Pexels

Čas, na rozdiel od peňazí, je obmedzeným zdrojom, ktorý sa v budúcnosti nedá akumulovať.  Preto je veľmi dôležité naučiť sa, ako doň rozumne investovať. Na tento účel bol vyvinutý špeciálny systém znalostí, ktorý sa nazýva riadenie času. Ide o celý rad zásad a techník, ktoré môžu výrazne zvýšiť vaše šance na úspech v akomkoľvek smere.

Avšak, rovnako ako v akomkoľvek inom smere, aj tu existujú a môžete sa stretnúť s chybami riadenia svojho času, ktoré by vám mohli dosahovanie požadovaných výsledkov znemožniť. Cestou von by mohlo byť oboznámenie sa s možnými prekážkami, ktorým sa potom môžete jednoducho vyhnúť.

5 chýb riadenia času, ktorým by ste sa mali vyhýbať

Ak pracujete celý deň ako „usilovná včielka“, no zároveň ste nedokončili žiadnu úlohu, znamená to, že niekde sa stala chyba a vy si zrejme neviete stanoviť priority a ciele. Viackrát ste sa pokúsili o zmenu, no nič sa nevyvíjalo podľa vašich predstáv? Mali by ste skontrolovať, či náhodou nerobíte jednu z nižšie spomenutých chýb?

Nemáte zoznam úloh

Odborníci zistili, že vytvorením zoznamu úloh na ďalší deň, pri ktorom stratíte zhruba 10 minút, vám dokáže ušetriť až dve hodiny. Takéto riešenie vám tiež pomôže vizuálne vyhodnotiť vaše úlohy a zoradiť ich alebo rozdeliť podľa stupňa dôležitosti.

Chýba vám niekto na riadenie sídla

V podnikaní sa bez kancelárie a sídla, na ktorom môžete registrovať svoju firmu, nezaobídete. Platiť ale ďalšieho zamestnanca váš rozpočet „neunesie“, preto by ste možno mali hneď v úvode a pri založení firmy investovať do online virtuálneho sídla spoločnosti. Získate nielen úsporu, ale aj čas na riadenie dôležitejších úloh!

Nemáte správne nastavené priority

Po zvolení vhodného virtuálneho sídla a stanovení zoznamu úloh nezabudnite zvýrazniť tie, ktoré z nich sú  pre vás najdôležitejšie. Na predaj vám nesmie chýbať napríklad kvalitná pokladňa,  no zariadení a potrebných doplnkov či úloh bude rozhodne viac. Určite si poradie tých najdôležitejších a postupne pracujte na ich plnení!!

Pokúšate sa vyriešiť niekoľko úloh naraz

Jeden z najčastejších problémov a chýb, ktorých sa ľudia v súčasnosti dopúšťajú. V histórii sa  objavilo len veľmi málo jedincov, ktorí dokázali robiť viac vecí naraz. Ani náš mozog to nedokáže a pri veľkom zaťažení prestáva bezchybne pracovať.

V zamestnaní a rozbehnutej výrobe môže byť ale aj ten najmenší omyl veľkým zlyhaním celého systému, preto sa snažte dokončiť jednu a potom si začnite robiť druhú vec.

Neviete odpočívať

Možno si poviete, že je to nezmysel a v pohodlí domácej sedačky to zvládate najlepšie. Okrem dobrého osvetlenia obchodu je dôležité vedieť pri prác aj odpočívať.

Platí to najmä pri sedavých zamestnaniach. Pomôcť môže obyčajná zmena aktivity, prechádzka po chodbe, na čerstvom vzduchu, čas na kávu alebo chutné ovocie. Vyhýbajte sa tiež chybám v podobe  prokrastinácie (odkladania úloh na neskôr) alebo neschopnosti povedať kolegom nie.

Photo by JESHOOTS.com from Pexels

Chod hore