10 fráz, vďaka ktorým vás začnú vaše deti počúvať. Už žiaden krik a slzy. Ako učiteľka som prišla na spôsob, ako vás budú deti poslúchať

Vytvárajme dôveru a úctyhodné vzťahy.

Naše dieťa je našim najlepším zrkadlom. A keď sa správa zle, premýšľajte o tom, čo robíte zle. Najprv sa zamyslite – hovoríte s ním správne? Je potrebné komunikovať s dieťaťom tak, ako by ste chceli aby komunikovalo s vami. Tipy učiteľky – pedagogičky Wendy Snyder publikoval Motherly.

„Nahraďte svoj kritický, negatívny, hrozivý tón neutrálnym, úctivým, empatickým a povzbudzujúcim tónom (to môže trvať veľa času) a správanie vášho dieťaťa sa môže výrazne zlepšiť.

Týchto 10 pozitívnych fráz je skvelým štartom, ak chcete zmeniť tón vašej komunikácie s dieťaťom „:

  1. „Chceš to urobiť sám, alebo ti môžem pomôcť?“

Nepoužívajte: „Zopakujem po tretíkrát, obleč sa!“

Príklad: „Odchádzame. Obuješ sa sám alebo ti pomôžem? „Alebo“ Sadneš si do auta sám alebo ti mám pomôcť? “

  1. „Čo ťa naučila táto chyba?“

Nepoužívajte: „Môžeš sa hanbiť!“ Alebo „Mohol si to urobiť lepšie.“

Príklad: „Na čo si prišiel, keď si to urobil zle?“

Vysvetlenie: Zameranie sa na motiváciu zmeniť správanie v budúcnosti vám prinesie oveľa lepšie výsledky, ako vyčítanie predošlého činu.

  1. „Prosím ….“

Nepoužívajte: „Nechcem!“ Alebo „Prestaň!“.

Príklad: „Psíka pohladkaj ale opatrne “ alebo „Odlož si topánky do skrinky.“

Vysvetlenie: Hovoríme čašníčke, predavačke, priateľom a rodine o tom, čo nechceme? Je jednoduchšie a rýchlejšie povedať to, čo chceme.

  1. „Dnes sa musíme ponáhľať!“

Nepoužívajte: „Ponáhľaj sa!“ Alebo „Meškáme!“

Príklad: „Dnes obehujeme autá ako na pretekárskej trati! Pozri, ako rýchlo sa môžeme pohybovať! “

Vysvetlenie: Nechajte deti vo svojom pomalom svete! Ale ak sa ponáhľate, malo by to byť pre ne zaujímavé.

  1. „Chcete odísť teraz alebo o desať minút?“

Nepoužívajte: „Je čas ísť … odchádzame!“

Príklad: „Chlapci, chcete už ísť domov alebo sa pohráte ešte desať minút a potom pôjdeme?

Vysvetlenie: Samotné deti majú radi zodpovednosť za svoje rozhodnutia! Vyžaduje si to malú pozornosť, ale funguje to! Dajte im voľbu a budú sa správať lepšie, ako keby ste im to prikázali.

  1. „Pridaj si túto hračku do zoznamu darčekov k narodeninám!“

Nepoužívajte: „Nemôžeme si to dovoliť“ alebo „Nie, povedala som UŽ ŽIADNE HRAČKY!“

Príklad: „Kúpime túto hračku keď budeš mať narodeniny?“

Vysvetlenie: Namiesto toho, aby sme deťom hovorili o nedostatku peňazí a vytváraní pocitu nedostatku, je lepšie naučiť ich počkať si na hračku alebo si na ňu našetriť.

  1. „Zastav sa, nadýchni sa a povedz to ešte raz.“

Nepoužívajte: „Prestaň kňučať!“

Príklad: „Poď, počkáme, nadýchneme sa a teraz mi ešte raz povedz, čo by si chcel.“

Vysvetlenie: Pokúste sa to takto namodelovať. Zopakujte to pokojne, kým sa dieťa nezastaví a nezmení svoj tón.

  1. „Rešpektujte seba a iných.“

Nepoužívajte: „Poslúchaj ma.“

Príklad: „Nezabudnite, že musíte rešpektovať seba i ostatných, aj keď ste nervózni.“

Vysvetlenie: Konkretizuje, pretože deti často neprijmajú všeobecné vyhlásenia. Opýtajte sa ich čo chcete, a požiadajte ich, aby zopakovali to, čo je dôležité na zapamätanie.

  1. „Počkám, až skončíš.“

Nepoužívajte: „Ukáž, spravím to sama.“

Príklad: „Vyzerá to, že na to potrebuješ viac času, tak ja si sadnem a počkám.“

Vysvetlenie: Rodičia neradi čakajú. Nechajte dieťa zaviazať si šnúrky samé, alebo si prečítať nápis. Cieľom je umožniť deťom skúsiť, zlyhať, skúsiť znova a posilniť zmysel pre schopnosť, aby od nás neboli závislé!

  1. „Ako ti je?“

nepoužívajte: „Ukľudni sa! Nemôžeš sa tak správať! “

Príklad: „Vidím, že si rozrušený, ako sa cítiš?“

Vysvetlenie: Pomáhať deťom identifikovať svoje emócie a efektívne s nimi komunikovať je dôležitým prvkom pozitívneho vzdelávania.

Keď sa deti cítia pohodlne, cítia emócie a odovzdávajú ich ostatným (namiesto toho, aby ich popierali a pokúšali sa skrývať), správanie sa mení a dieťa sa stáva viac otvoreným a úctivým.

Použite tieto frázy na nadviazanie dialógu s vašimi deťmi!

Chod hore