Slovenské a české školstvo majú v istých prípadoch rozdielne postupy. Ako to vždy býva, niekomu to vyhovuje no iní zas majú svoje výhrady. To čo sa stalo žiakovi v Českej republike rozprúdilo horúce diskusie na tému školstva a učiteľov.
Búrlivé diskusie rozpútal príspevok na sociálnej sieti, kde za zdanlivo správne vyplnenú úlohu dostal žiak nemenovanej českej školy štvorku. Zadanie znelo jasne, bolo treba doplniť jedno slovo. Ľuďom na internete sa však nepáčilo hodnotenie učiteľky, keďže žiak vo väčšine zadanie úlohy splnil.
„Škoda, že učitelia sú tak vyhorení, že už nie sú schopní vidieť to krásno v deťoch,“ obhajovali komentujúci na sociálnych sieťach odpovede žiaka. „Tie odpovede sú krásne. Nechceme predsa, aby naše deti premýšľali? Aby si zvládli poradiť v každej situácii?“ zastali sa dieťaťa ďalší komentujúci. Iní zase boli na vážkach a chápali postoj učiteľky aj zmýšľanie žiaka: „Zadanie splnené, síce chápem, čo chcela učiteľka z hľadiska jazyka, ale mala dať teda presné zadanie alebo akceptovať správne odpovede.“
No prevládali komentáre s pozitívnymi ohlasmi na tvorivosť detí a ich schopnosť vnímať svet trochu inak ako my dospelí: „Podľa mňa by to učiteľka alebo učiteľ nemali opravovať…veď to je tak krásne ukázané, aké sú deti tvorivé… ako vidia svet inak… ale chápem, že ak to takto niekde majú, že tie deti vyjdú zo školy ako drevené polienka, nie ako stromy…“
Zdroj: mirror.co.uk
Mnoho ľudí však označuje príbeh ako vytrhnutý z kontextu a preto nie je jasné či učiteľka dala žiakom pred písomkou iné inštrukcie. Preto sa niektorí komentujúci zastávali učiteľky, ktorá mohla vysvetliť zadanie konkrétnejšie a preto písomku ohodnotila zle. „Evidentne ide o cvičenie v rámci látky, ktorá je zameraná konkrétnym smerom a pred zadaním úlohy bolo deťom vysvetlené, čo majú robiť,“ vyjadrili sa komentujúci v prospech učiteľky.
Zdroj: pixabay
Je nadmieru jasné, že kreativita a logické uvažovanie hrajú vo výučbe svoju rolu, keďže všetko nemôže byť výsledkom iba mechanického memorovania a opakovania. No bez celého kontextu tohto príbehu nemôžeme súdiť či učiteľka mala právo na to dať žiakovi štvorku. Nie je totiž jasné či deťom bola úloha bližšie vysvetlená alebo nie.